ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Computer Applications I MATH567 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Problemlerin analitik çözümlerinde veya sayısal çözümlerinde kullanılabilecek programları Octave ortamında yazabilir.
    2-Sadece veya kısmen, yerleşik fonksiyonları kullanarak hesaplamalar yapabilir
    3-Symbolic paket programını kullanarak türev ve belirsiz integral alma gibi işlemleri, fonksiyonların Taylor seri açılımlarını yapar
    4-Octave ortamında iki boyutta ve üç boyutta grafikler çizebilir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1021020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 1021020
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511414
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5512020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mathematik yazılımlarına ve Octave`a giriş K1: Bölüm 1.1-1.2
    2 Temel sayısal hesaplamalar K1: Bölüm 1.2-1.4
    3 Değişkenler, yerleşik fonksiyonlar, karakter, string ve metin K1: Bölüm 1.5-1.9
    4 Vektörler ve vektör operatörleri K1: Bölüm 2.1-2.10
    5 Matrisler ve matris operatörleri K1: Bölüm 3.1-3.10 K2: Bölüm 2.1-2.3 K3: Bölüm 16.3-16.4, Bölüm 18.5
    6 Çizim: I-İki boyutlu çizimler K1: Bölüm 4.1-4.9 K3: Bölüm 15.2.1
    7 Çizim: II-Üç boyutlu çizimler K3: Bölüm 15.2.2-15.2.7, Bölüm 15.4
    8 Octave`da programlama: I-Script dosyaları, program akışı, Octave`da döngüler K1: Bölüm 5.1-5.2
    9 Octave`da programlama: II-Şartlı yapılar, prosedürler ve m uzantılı fonksiyon dosyaları K1: Bölüm 5.3-5.5
    10 Yerleşik fonksiyonlar, hataları belirleme-ayıklama, dosyadan okuma, dosyaya yazma K1: Bölüm 5.6, Bölüm 5.8, Bölüm 5.10
    11 Symbolic paket programı: diff, int ve taylor yerleşik fonksiyonlarıyla bilgisayar cebiri uygulamaları K2: Bölüm 3.4
    12 Uygulamalarla Octave: I-Lineer olmayan denklemlerin çözümü, minimizasyon fonksiyonları, sayısal integral, diferansiyel denklemlerin çözümü K3: Bölüm 20.1-20.2, Bölüm 23.1-23.3, 24.1
    13 Uygulamalarla Octave: II-Lineer kombinasyonlar, özdeğerler ve özvektörler, köşegenleştirme, SVD, Gram-Schmidt ve QR algoritmaları K1: Bölüm 6.1-6.2 K2: Bölüm 5.1, Bölüm 5.3-5.5
    14 Uygulamalarla Octave: III-Diferansiyel denklem sistemlerinin çözümü, optimizayon, istatistik K1: Bölüm 6.4 K2: Bölüm 6.5 K3: Bölüm 25.1-25.4, Bölüm 26.1-26.6
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ahmet Yaşar ÖZBAN
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Ahmet Yaşar Özban

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Salazar, J.G. (2015). Essential MATLAB and Octave, CRC Press. K2. Lachniet, J. (2029). Introduction to GNU Octave. A brief tutorial for linear algebra and calculus students, Third Edition, https://www.wcc.vccs.edu/sites/default/files/Introduction-to-GNU-Octave-pdf. K3. Eaton, J.W., Bateman, D., Hauberg, S. and Wehbring, R. (2022) GNU Octave. A high-level interactive language for numerical computations, Edition 7 for Octave version 7.2.0.
    Yardımcı Kitap YK1. Linge, S. and Langtangen, H.P. (2016). Programming for Computations-MATLAB/Octave. A Gentle Introduction to Numerical Simulations with MATLAB/Octave, Springer Open.
    Dersin Amacı Matematik yazılımlarından Octave`ı öğreterek öğrencilerin bilgisayar üzerinde temel cebirsel işlemleri yapmayı, sahip oldukları matematiksel bilgileri problemlerin sayısal ve analitik çözümlerini bulmak için nasıl kullanacaklarını, problemleri ile ilgili olarak iki boyutlu veya üç boyutlu grafikleri nasıl oluşturacaklarını, proramda yerleşik fonksiyonların özelliklerini ve nasıl kullanacaklarını öğretmek.
    Dersin İçeriği Matematiksel yazılımların ve Octave`ın tanıtımı ve kullanımı; Temel sayısal hesaplamalar; Değişken tanımlaması; Fonksiyon tanımlanması, Yerleşik fonksiyonlar ve kullanımı, Cebirsel hesaplamalar; Symbolic paket programı kullanılarak türev, integral ve Taylor seri açılımlarının hesaplanması; Yerleşik fonksiyonlar kullanılarak: lineer ve lineer olmayan denklemlerin, denklem sistemlerinin, diferansiyel denklemlerin ve diferansiyel denklem sistemlerinin sayısal çözümlerinin bulunması; Octave ortamında problemlere sayısal çözüm veya analitik çözüm amaçlı fonksiyon ve program yazımı, derlenmesi, hataların belirlenmesi ve giderilmesi; iki veya üç boyutlu grafiklerin teşkil edilerek çözüm amaçlı kullanılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Matematik alanında edindiği bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. 4
    2 Matematik alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanır. -
    3 Matematik alanında edindiği bilgileri diğer alanlarla ilişkilendirerek disiplinler arası çalışmalar gerçekleştirir. 4
    4 Matematik alanında karşılaştığı problemleri edindiği araştırma yöntemlerini kullanarak çözümler. 3
    5 Matematik alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. -
    6 Uygulamalarda karşılaşabileceği sorunların çözümü için farklı yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    7 Edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecine yön verir. -
    8 Matematik alanındaki güncel araştırmaları ve kendi çalışmalarını alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 4
    9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyi`nde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. -
    10 Matematik alanı ile ilgili bilgisayar yazılımı ve bilişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
    11 Matematik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster