Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ahmet Yaşar ÖZBAN
|
Dersi Verenler
|
1-)Profesör Dr. Ahmet Yaşar Özban
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Salazar, J.G. (2015). Essential MATLAB and Octave, CRC Press.
K2. Lachniet, J. (2029). Introduction to GNU Octave. A brief tutorial for linear algebra and calculus students,
Third Edition, https://www.wcc.vccs.edu/sites/default/files/Introduction-to-GNU-Octave-pdf.
K3. Eaton, J.W., Bateman, D., Hauberg, S. and Wehbring, R. (2022) GNU Octave. A high-level interactive language for numerical computations, Edition 7 for Octave version 7.2.0.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Linge, S. and Langtangen, H.P. (2016). Programming for Computations-MATLAB/Octave. A Gentle Introduction to Numerical Simulations with MATLAB/Octave, Springer Open.
|
Dersin Amacı
|
Matematik yazılımlarından Octave`ı öğreterek öğrencilerin bilgisayar üzerinde temel cebirsel işlemleri yapmayı, sahip oldukları matematiksel bilgileri problemlerin sayısal ve analitik çözümlerini bulmak için nasıl kullanacaklarını, problemleri ile ilgili olarak iki boyutlu veya üç boyutlu grafikleri nasıl oluşturacaklarını, proramda yerleşik fonksiyonların özelliklerini ve nasıl kullanacaklarını öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Matematiksel yazılımların ve Octave`ın tanıtımı ve kullanımı; Temel sayısal hesaplamalar; Değişken tanımlaması; Fonksiyon tanımlanması, Yerleşik fonksiyonlar ve kullanımı, Cebirsel hesaplamalar; Symbolic paket programı kullanılarak türev, integral ve Taylor seri açılımlarının hesaplanması; Yerleşik fonksiyonlar kullanılarak: lineer ve lineer olmayan denklemlerin, denklem sistemlerinin, diferansiyel denklemlerin ve diferansiyel denklem sistemlerinin sayısal çözümlerinin bulunması; Octave ortamında problemlere sayısal çözüm veya analitik çözüm amaçlı fonksiyon ve program yazımı, derlenmesi, hataların belirlenmesi ve giderilmesi; iki veya üç boyutlu grafiklerin teşkil edilerek çözüm amaçlı kullanılması.
|