ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Membran Teknolojileri ve Ayırma Teknikleri GMÜ508 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Membran teknolojilerin presiplerini tanımlar
    2-Membranlar ve membran modüllerini açıklar
    3-Membran karakterizasyon tekniklerini tanımlar.
    4-Membran teknolojilerin gıda üretimindeki, biyoteknolojideki ve tıptaki uygulamalarını açıklar
    5-Membran ayırma sırasında karşılaşılan problemlerini tanımlar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Membran bilim ve ayırma teknolojisine genel bakış-I K1-slayt 1-13
    2 Membran bilim ve teknolojisine genel bakış-II K1-slayt 14-27
    3 Membran bilim ve teknolojisine genel bakış-III K1-slayt 28-40
    4 Membran bilim ve teknolojisine genel bakış-IV ÖDEV-1 K1-slayt 41-53
    5 Membran bazlı ayırma yöntemleri K2-SLAYT 1-13
    6 Membranlar ve modüller-I K2-SLAYT 14-28
    7 Membranlar ve modüller-II K2-SLAYT 29-43
    8 Inorganik membranlar K2-SLAYT 44-58
    9 Polimerik membranlar K2-SLAYT 44-58
    10 Komposit membranlar K2-SLAYT 59-72
    11 Konsantrasyon polimerizasyon ve membran Kirlenmesive Ödev-2 K2-SLAYT 73-83
    12 Hücreden Aktif ve Pasif taşınım-I K2-SLAYT 84-103
    13 Hücreden Aktif ve Pasif taşınım-II K2-SLAYT 104-131
    14 Moleküler baskılanmş polimerler K3-SLAYT 132-162
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof.Dr.Baran ÖNAL ULUSOY
    Dersi Verenler

    1-)Profesör Dr. Baran Önal Ulusoy

    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ders Notları-I-powerpoint slaytları K2.Ders Notları-II-powerpoint slaytları
    Yardımcı Kitap YK1. Ladewig , B. and Al-Shaeli, M.N.Z. 2017. Fundamentals of Membrane Bioreactors Materials, Systems and Membrane Fouling, Springer Nature Singapore Pte Ltd, 150 s, Singapour. YK2. Pabby, A. K., Rizvi, S. S. H., Sastre, A. M (Editors). 2015. Handbook of Membrane Separations- Chemical, Pharmaceutical, Food, and Biotechnological Application, CRC Press, Boca Raton, FL. YK3. Baker, R. W. 2004. Membrane technology and applications, Jhon Wiley and Son?s, 538 s, 2nd Edition, California.
    Dersin Amacı Gıda işlenmesinde, biyoteknoloji ve tibbi uygulamarda kullanılan membran sistemleri ve bu sistemlerde kullanılan membranların hazırlanması, membran ayırma sırasında karşılaşılan problemler ve membran karakterizasyon teknikleri hakkında bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Membran taşınım teorisi, Membranlar ve modüller, Konsantrasyon polarizasyonu ve membran kirlenmesi, membran sistemleri (Reverse Osmosis, mikrofıltrasyon, Ultrafiltrasyon vb.), kolaylaştırılmış taşınım, Membran karakterizasyon teknikleri, Gıda işleme, biyoteknoloji, tıbbda membran uygulamaları, diğer membran işlemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçme ve kullanma 3
    2 Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanma 3
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olma -
    4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olma -
    5 Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilme 2
    6 Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilme -
    7 Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanma, disiplinler arası bilgileri edinme ve bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanma -
    8 Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürme 3
    9 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama 1
    10 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilme ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkında olma -
    11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster