|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Giriş, kas içeriği (su, proteinler, karbonhidratlar, çözünür protein dışı maddeler, mineral ve vitaminler) hakkında bilgiler
|
|
|
2
|
Kas hücresi
|
|
|
3
|
Kalın lif proteinleri
|
|
|
4
|
İnce lif proteinleri (aktin, tropomiyozin ve troponin)
|
|
|
5
|
Diğer miyofibrilik proteinler
|
|
|
6
|
Sarkoplazmik proteinler
|
|
|
7
|
Sarkoplazmik retikulum
|
|
|
8
|
Bağ doku proteinleri (kolajen, elastin, zemin maddesi)
|
|
|
9
|
İskelet kas gelişimi ve protein metabolizması
|
|
|
10
|
İskelet kası lif tipleri
|
|
|
11
|
Kalp kası ve düz kaslar
|
|
|
12
|
Rigor mortis
|
|
|
13
|
Kasın ete dönüşümü sırasındaki post mortem değişimler
|
|
|
14
|
Et biyokimyası ile ilgili yapılan çalışmaların incelenmesi
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Emin Burçin ÖZVURAL
|
|
Dersi Verenler
|
1-)
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1 - Pearson, A.M. and Young, R.B. 1989. Muscle and meat biochemistry. Academic Press, Inc., 457 p., San Diego
2 - Öztan, A. 2003. Et bilimi ve teknolojisi. TMMOB Gıda Mühendisleri Odası Yayınları, 495 s., Ankara.
3 - Anar, Ş. 2012. Et ve et ürünleri teknolojisi. Dora Yayınları, 413 s., Bursa.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Et bileşimi, miyofibriler, sarkoplazmik ve bağ doku proteinleri hakkında bilgiler verilmesi ve rigor mortis ve kasın ete dönüşümü sırasında gerçekleşen biyokimyasal değişimlerin incelenmesidir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Kas içeriği, kas hücresi, kalın lif proteinleri, ince lif proteinleri, diğer miyofibrilik proteinler, sarkoplazmik proteinler, sarkoplazmik retikulum, bağ doku proteinleri, iskelet kas gelişimi ve protein metabolizması, iskelet kası lifleri, kalp kası ve düz kaslar, rigor mortis, kasın ete dönüşümü sırasındaki postmortem değişimler, et biyokimyası ile ilgili yapılan çalışmalar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
|
5
|
|
2
|
Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
|
5
|
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
|
4
|
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur
|
-
|
|
5
|
Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir.
|
-
|
|
6
|
Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
|
7
|
Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
|
8
|
Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer.
|
3
|
|
9
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
-
|
|
10
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
-
|
|
11
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|