|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Elektroforezin kapsamı
|
|
|
2
|
Tanımlayıcı olmayan jellerde elektroforez
|
|
|
3
|
Agaroz jel elektroforez
|
|
|
4
|
Düşük molekül ağırlıklı maddeler için poliakrilamid jel elektroforez
|
|
|
5
|
Tanımlayıcı jellerde elektroforez
|
|
|
6
|
Ferguson grafiği
|
|
|
7
|
Nükleik asitlerin poliakrilamid jel elektroforezi
|
|
|
8
|
Proteinlerin poliakrilamid jel elektroforezi
|
|
|
9
|
Izotakoforezis
|
|
|
10
|
İzoelektrik odaklama
|
|
|
11
|
Elektroforez uygulamaları; SDS-PAGE
|
|
|
12
|
Elektroforez uygulamaları; urea-PAGE
|
|
|
13
|
Elektroforez uygulamaları; Agaroz jel elektroforez
|
|
|
14
|
Elektroforez uygulamaları; Agaroz jel elektroforez
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz AYDEMİR
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1. Westermeier, R., 2004. Electrophoresis in Practice, 4th, Revised and Updated Edition, Wiley-Blackwell.
2. Tunçer, M. Protein Saflaştırma 2: Elektroforetik Teknikler, ISBN: : 978-9756-900239, Mersin Üniversitesi, Baskı Sayısı: 1, Baskı Adet Sayısı: 250, 286 Sayfa, Türkçe, Mersin, Türkiye, 2009.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Gıda Mühendisliği Anabilim Dalı öğrencilerine uygulamadaki elektroforez tekniklerini öğretmek, elektroforez uygulamaları için gerekli bilgi ve beceriyi kazandırmak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Elektroforezin temelleri, Agoroz jel elektroforez, poliakrilamit jel elektroforez, proteinlerin poliakrilamit jel elektroforezi, nükleik asitlerin poliakrilamit jel elektroforezi, ekipmanlar ve yöntemler.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
|
4
|
|
2
|
Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
|
3
|
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
5
|
|
4
|
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur
|
1
|
|
5
|
Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir.
|
5
|
|
6
|
Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
5
|
|
7
|
Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
4
|
|
8
|
Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer.
|
3
|
|
9
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
2
|
|
10
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
2
|
|
11
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
1
|