|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Sütün toplanması ve fabrikaya kabulü
|
|
|
2
|
Isı değiştiriciler
|
|
|
3
|
Separatörler ve sütün ayarlanması
|
|
|
4
|
Homojenizatörler
|
|
|
5
|
Membran Teknolojisi
|
|
|
6
|
Evaporatörler
|
|
|
7
|
Deaerotörler
|
|
|
8
|
Borular, pompalar, valfler, bağlantı elemanları ve tanklar
|
|
|
9
|
Otomasyon
|
|
|
10
|
Bir proses hattı tasarlama
|
|
|
11
|
Proses akım şemaları (içme sütü)
|
|
|
12
|
Proses akım şemaları (fermente süt ürünleri)
|
|
|
13
|
Proses akım şemaları (peynirler)
|
|
|
14
|
Süt işleme ekipmanlarının temizliği
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz AYDEMİR
|
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Oğuz Aydemir
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
1. Bylund, G. , 2003. Dairy Processing Handbook. Tetra Pak.
2. Tamime, A.Y., 2009. Milk Processing and Quality Management. Blackwell Publishing.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Süt işletmelerinde kullanılan temel yapı ekipmanlarının tanıtılması, bu ekipmanların işletme şartlarına göre uygun tasarımı ve kapasite seçimi konularını açıklamak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Süt endüstrisinde temel yapı ekipmanları, sütün toplanması ve fabrikaya kabulü, temel süt ürünleri için akış şemaları, işletme ve proses tasarımı, hijyen ve sanitasyon, atık yönetimi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
|
3
|
|
2
|
Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
|
5
|
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
1
|
|
4
|
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur
|
4
|
|
5
|
Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir.
|
4
|
|
6
|
Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
1
|
|
7
|
Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
2
|
|
8
|
Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer.
|
3
|
|
9
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
3
|
|
10
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
5
|
|
11
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
1
|