|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Gıda Mühendisliğinde kullanılan temel prosesler ve alternatif işleme teknolojileri ile ilgili genel bilgilendirme
|
|
|
2
|
Gıda Mühendisliğinde kullanılan geleneksel yöntemler, kurutma teknolojisi, fırınlama, kavurma prosesleri
|
|
|
3
|
Gıda Mühendisliğinde kullanılan geleneksel yöntemleri, Isıtma (Pastörizasyon, sterilizasyon, ticari sterilizasyon) teknolojisi
|
|
|
4
|
Yenilikçi teknolojiler ve gıda mühendisliği proseslerinde kullanılması
|
|
|
5
|
Elektriksel ısıtma yöntemlerinde dielektrik ve termofiziksel özelliklerin önemi ve etkisi
|
|
|
6
|
Elektriksel ısıtma yöntemlerinde dielektrik ve termofiziksel özelliklerin önemi ve etkisi
|
|
|
7
|
Mikrodalga teknolojisi
|
|
|
8
|
Radyo frekansı teknolojisi
|
|
|
9
|
Mikrodalga ve radyofrekansı teknolojisi ile çözdürme, kurutma, ısıtma prosesleri
|
|
|
10
|
Ohmik ısıtma teknolojisi
|
|
|
11
|
Infrared teknolojisi
|
|
|
12
|
Yenilikçi teknolojilerin ürünün/materyalin kalite özellikleri üzerine etkisi
|
|
|
13
|
Gıdalara uygulanan ısıl olmayan işlemler, Yüksek hidrostatik basınç uygulaması
|
|
|
14
|
Gıdalara uygulanan ısıl olmayan işlemler, Darbeli elektrik alan uygulaması
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sezin TUTA ŞİMŞEK
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Barbosa-Canovas, G. V., Tapia, M. S., Pilar Cano, M. 2000. Novel Food Processing Technologies. CRC Press, ABD.
Buffler, C. R. 1995. Microwave Cooking and Processing. Springer, ABD.
Nelson, S. O. 2015. Dielectric Properties of Agricultural Materials and their applications. Academic Press, ABD.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Gıda Mühendisliğinde kullanılan geleneksel prosesler ve bu proseslerin ürün üzerine etkileri ve yeni-özgün ısıl (mikrodalga, radyo frekansı, ohmik ve infrared ısıtma) ve ısıl olmayan teknolojilerin (yüksek hidrostatik basınç uygulaması, darbeli elektrik alan uygulaması) bu proseslerde kullanılması ile ilgili öğrenciye bakış açısı verilmesi
|
|
Dersin İçeriği
|
Gıda Mühendisliğinde kullanılan geleneksel teknolojilerin tanınarak, bu proseslerde kullanılabilecek yenilikçi teknolojilerin incelenmesi ve alternatif ısıl ve ısıl olmayan teknolojilerin yeni proses tasarlanması açısından tanınması hedeflenmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
|
5
|
|
2
|
Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
|
5
|
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
2
|
|
4
|
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur
|
2
|
|
5
|
Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir.
|
4
|
|
6
|
Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
|
7
|
Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
|
8
|
Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer.
|
5
|
|
9
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
5
|
|
10
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
-
|
|
11
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|