ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gıda Analizlerinde Gelişmiş Ekstraksiyon Teknikleri ve Uygulamaları GMÜ530 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Ekstraksiyon işlemlerini tanımlayabilme, dayandıkları ilkeleri ve aralarındaki farkları açıklar.
    2-Bir matriksten ayrılması istenen bir bileşen için hangi ekstraksiyon yönteminin daha uygun olacağına karar verir.
    3-Ekstraksiyon işlemi için uygun olan reaktifi, çözücüyü, cihazı ve metodu seçer.
    4-Süperkritik akışkan ekstraksiyonu, başınçlı solvent ekstraksiyonu, başınçlı su ekstraksiyonu, membran destekli solvent ekstraksiyonu, katı faz ekstraksiyonu, mikrodalga destekli solvent ekstraksiyonu, ultrason destekli solvent ekstraksiyonu, vurgulu elektrik alan destekli solvent ekstraksiyonunun prensiplerini ve mekanizmalarını özetler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011616
    Proje4014040
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ektraksiyonun tanımı ve temel prensipleri
    2 Çöktürme, özümseme (digestion), santrifüjleme
    3 Soxhlet ekstrasiyonu
    4 Sıvı-sıvı ekstraksiyonu, sıvı-katı ekstraksiyonu
    5 Liyofilizasyon
    6 Sonikasyon
    7 Membran ekstraksiyonu, diyaliz, ultrafiltrasyon
    8 Süperkritik akışkan ekstraksiyonu
    9 Basınçlı sıvı ekstraksiyonu, su buharı distilasyonu ekstraksiyonu
    10 Mikrodalga destekli ekstraksiyon
    11 Ses dalgaları destekli ekstraksiyon
    12 Katı-faz mikro ekstraksiyon
    13 Tepe boşluğu (Headspace) teknikleri
    14 Kolon kromatografisi, türevlendirme, iç standart ekleme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Seda ÖZGEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Baysal T., İçier F., 2010, Gıda Mühendisliğinde Isıl Olmayan Teknolojiler, Nobel Yayınları. Yetim H., Çam M., 2009, Enstrümental Gıda Analizleri, Erciyes Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları, no: 175. Hışıl, Y., 2011, Enstrümental Gıda Analizleri, Ege Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Yayınları no:7, 3.
    Yardımcı Kitap Cemeroğlu, B., 2010, Gıda Analizleri, Nobel Yayınevi, 2. Baskı, . Yetim H., Kesmen Z., Gıda Analizleri, Erciyes Üniversitesi Ders Yayınları, no:163.
    Dersin Amacı Çözünürlüğün prensipleri ve çözücülerin tanıtılması ve solvent ekstraksiyonunda dengenin anlatılması . Geleneksel ekstraksiyon yöntemleri, yeni gelişen ekstraksiyon yöntemlerinin tanıtılıp karşılaştırılması. Süperkritik akışkan ekstraksiyonu, başınçlı solvent ekstraksiyonu, başınçlı su ekstraksiyonu, membran destekli solvent ekstraksiyonu, katı faz ekstraksiyonu, mikrodalga destekli solvent ekstraksiyonu, ultrason destekli solvent ekstraksiyonu, vurgulu elektrik alan destekli solvent ekstraksiyonu ve gıda analizlerinde uygulamalarının öğretilmesi.
    Dersin İçeriği Ekstraksiyonun tanımı ve temel prensibi, katı-sıvı, sıvı -sıvı ekstraksiyon yöntemleri ve ileri teknoloji ekstraksiyon yöntemlerinin ayrıntılı olarak incelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. 3
    2 Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 2
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. 4
    4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur -
    5 Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir. -
    6 Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. 4
    7 Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 4
    8 Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer. -
    9 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 2
    10 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. -
    11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster