Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Reoloji ve Reolojide temel kavramların tanımlanması
|
|
2
|
Materyallerin yapısının ve kompozisyonunun reolojik özellikler üzerine etkisi
|
|
3
|
Viskozitenin tanımı, kayma hızı, akış ve akışkan tipleri
|
|
4
|
Akışkan tipinin belirlenmesi, kayma hızı-kayma gerilimi grafiği
|
|
5
|
Akışkan tipinin belirlenmesi, kayma hızı-kayma gerilimi grafiği
|
|
6
|
Reolojik özelliklerin ölçülmesi, tek noktalı viskometreler, çift eksenli viskometreler
|
|
7
|
Dönen mil viskometresi, koni ve tabla viskometresi, farklı viskometrelerin kullanıldığı çalışmaların incelenmesi
|
|
8
|
Farklı reolojik özelliklere sahip akışkanların boru sistemlerinde akışı için hız profillerinin çıkartılması ve basınç düşüşlerinin belirlenmesi
|
|
9
|
Tekstür analizleri giriş
|
|
10
|
Tekstür ölçümü, duyusal ve aletsel ölçüm
|
|
11
|
Tekstür profil analiz,kuvvet-deformasyon eğrisi
|
|
12
|
Farklı gıdalara ait tekstür profil analiz grafiklerinin incelenmesi ve değerlendirilmesi
|
|
13
|
Materyallerin reolojik özelliklerinin ile ilgili çalışmaların incelenmesi
|
|
14
|
Materyallerin reolojik özelliklerinin ile ilgili çalışmaların incelenmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Sezin TUTA ŞİMŞEK
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Sezin Tuta Şimşek
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Steffe, J. F. 1996. Rheological Methods in Food Process Engineering. Freeman Press, USA.
Engin T., Öz H. R., Küçük, H., Çeşmeci, Ş. (Çeviri Editörleri). 2008. Akışkanlar Mekaniği Temelleri ve Uygulamaları" Güven Bilimsel, Türkiye. [Çengel, Y. A., Cimbala, J. M. 2002. Fluid Mechanics: Fundamentals and Applications.]
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Gıdaların reolojik özelliklerini, ölçüm metotlarını açıklamak ve reolojik özelliklerin akıcı maddelerin momentum ve ısı aktarımı üzerine önemi konusunda bilgilendirmektir. Bu ders kapsamında öğrencilerin gıdaları tanımlamada reolojik özellikleri kullanabilme ve ısı aktarımı sırasında reolojik özelliklerin değişimini inceleyebilme yeteneklerini geliştirmek hedeflenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Ders kapsamında temel reoloji kavramları tanınarak, kuvvet uygulamalarının sıvı-katı gıdaların yapıiarı üzerine etkisi incelenir. Gıdaların reolojik ve tekstürel özelliklerinin incelenmesinde kullnılan aletler tanınarak analizlerle ilgili bakış açısı kazandırılır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
|
5
|
2
|
Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
|
4
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
5
|
4
|
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur
|
4
|
5
|
Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir.
|
-
|
6
|
Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
3
|
7
|
Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer.
|
5
|
9
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
5
|
10
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
4
|
11
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|