ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gıda Güvenliği ve Kalite Kontrolünde Yenilikçi Uygulamalar GMÜ516 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gıda güvenliği ve kalitesinde yenilikçi uygulamaların önemini tartışır.
    2-Biyoanaliz, biyosensör, hızlı tanı kiti, kağıt tabanlı analiz, mikroakışkanlar ve çip üstü lab. sistemlerinin potansiyelini ve önemini yorumlar.
    3-Gıda güvenliği ve kalitesinde yenilikçi uygulamaların gerekliliğini tartışır.
    4-Gıda üretimi ve işlenmesinde yenilikçi analiz uygulamalarının önemini tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje5016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Gıda Güvenliği ve Kalitesine Giriş
    2 Yenilikçi Uygulamalar: Giriş, Tanım, Beklentiler
    3 Biyoanaliz Yöntemleri
    4 Biyoanaliz Yöntemleri
    5 Biyosensörler
    6 Biyosensörler
    7 Hızlı Tanı Kitleri
    8 Mikroakışkanlar
    9 Mikroakışkanlar
    10 çip üstü laboratuarlar
    11 çip üstü laboratuarlar
    12 Kağıt Tabanlı Analiz
    13 Kağıt Tabanlı Analiz
    14 Güncel gelişmeler
    Ön Koşul N/A
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Deniz BAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Eggins B.R.,1996, Biosensors: an introduction, Wiley, s224. Eggins B.R., 2002, Chemical sensors and biosensors, Wiley, s300 Wu G., 2010, Assay Development: Fundamentals and Practices, Wiley, s452.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Gıda güvenliği ve kalite kontrolü için yenilikçi uygulamalar ve bunların önemi hakkında bilgi vermek.
    Dersin İçeriği Biyoanaliz, biyosensör, kağt-tabanlı analiz, mikroakışkanlar, disk üstü laboratuar, çip üstü laboratuar, hızlı tanı kiti
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. 1
    2 Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 3
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. 5
    4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur 4
    5 Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir. -
    6 Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    7 Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 5
    8 Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer. -
    9 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4
    10 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. 5
    11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster