|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Hücreler
|
|
|
2
|
Aminoasitler, peptitler ve proteinler
|
|
|
3
|
Aminoasitler, peptitler ve proteinlerin metabolizması
|
|
|
4
|
Karbohidratlar
|
|
|
5
|
Karbohidratların metabolizması
|
|
|
6
|
Lipitler
|
|
|
7
|
Lipitlerin metabolizması
|
|
|
8
|
Biyoenerjetik ve Oksidatif fosforilasyon
|
|
|
9
|
Nükleotitler ve nükleik asitler
|
|
|
10
|
Karbohidratların biyosentezi
|
|
|
11
|
Lipitlerin biyosentezi
|
|
|
12
|
Aminoasitler ve nükleotitlerin biyosentezi
|
|
|
13
|
DNA`nın yapısı ve kendini eşlemesi
|
|
|
14
|
Protein Sentezi
|
|
|
Ön Koşul
|
YOK
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Deniz BAŞ
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Bilişli, A, 2012. Gıda Biyokimyası, Sidas yayıncılık, İzmir, s388.
Kılıç, N., (Çeviri Ed.), 2005. Lehninger Biyokimyanın İlkeleri, Palme Yayıncılık , Ankara, s1196.
Ulukaya, E., (Çeviri Ed.) 2007. Biyokimya, Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul, s520.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Biyokimyanın temel ilkeleri ve gıdalarda meydana gelen biyokimyasal değişmeler konularında temel oluşturmak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Hücreler Aminoasitler, peptitler ve proteinler Aminoasitler, peptitler ve proteinlerin metabolizması Karbohidratlar Karbohidratların metabolizması Lipitler Lipitlerin metabolizması Biyoenerjetik ve Oksidatif fosforilasyon Nükleotitler ve nükleik asitler Karbohidratların biyosentezi Lipitlerin biyosentezi Aminoasitler ve nükleotitlerin biyosentezi DNA`nın yapısı ve kendini eşlemesi Protein Sentezi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
|
4
|
|
2
|
Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
|
-
|
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
|
4
|
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur
|
-
|
|
5
|
Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir.
|
-
|
|
6
|
Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
5
|
|
7
|
Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
3
|
|
8
|
Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer.
|
4
|
|
9
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
5
|
|
10
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
4
|
|
11
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
5
|