ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Zeytinyağı ve Şarapta Subjektif Analizler GMÜ553 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Zeytinyağlarında duyusal analiz yapar
    2-Şarapta duyusal analiz yapar
    3-Duyusal analiz tekniklerini uygular, sonuçları analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4022040
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Subjektif analiz kavramı
    2 Duyusal Analiz Yöntemleri-1
    3 Duyusal Analiz Yöntemleri-2
    4 Duyusal Analiz Yöntemleri-3
    5 Duyusal Analiz Yöntemleri-4
    6 Degüstasyon ve gereklilikleri
    7 Zeytinyağında degüstasyon
    8 Zeytinyağında duyusal analizler
    9 Zeytinyağında aroma
    10 Zeytinyağında aroma
    11 Şarapta degüstasyon
    12 Şarapta duyusal analizler
    13 Şarapta aroma
    14 Şarapta aroma
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Didar ÜÇÜNCÜOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-) Erminio Monteleone, Susan Langstaff, 2014. Olive Oil Sensory Science 2-) Ray Marsili, 1997 . Techniques for Analyzing Food Aroma 3-) L. Nykänen, H. Suomalainen, 1983. Aroma of Beer, Wine and Distilled Alcoholic Beverages
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Spesifik olarak zeytinyağında ve şarapta duyusal analiz yapımını ve degüstasyon kavramını öğretmek
    Dersin İçeriği Zeytinyağı ve şarap degüstasyonu ve duyusal analizlerinin öğretilmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. 2
    2 Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 2
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. -
    4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur -
    5 Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir. 5
    6 Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    7 Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 3
    8 Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer. 4
    9 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. -
    10 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. -
    11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster