|
Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
|
1
|
Isıl işlem uygulamasının temelleri
|
|
|
2
|
Gıdalara ısıl işlem uygulanmasındaki başlıca veriler
|
|
|
3
|
D değeri, z değeri ve bunların birbiri ile ilişkileri
|
|
|
4
|
Yeterli sterilizasyon, Fo, letalite kavramları
|
|
|
5
|
Sterilizasyon normu ve 12D kavramları
|
|
|
6
|
Isıl işlem koşullarının hesaplanma yöntemleri
|
|
|
7
|
Gıda soğutma sistemlerinin temelleri
|
|
|
8
|
Soğutma sistemlerinin çalışma ilkeleri
|
|
|
9
|
Refrijerantlar
|
|
|
10
|
Soğutma yükü ve süresinin hesaplanması
|
|
|
11
|
Gıdaların dondurulmasına ilişkin temel veriler
|
|
|
12
|
Gıdaların dondurma yöntemleri
|
|
|
13
|
Donma hızı, donma süresi hesaplanması
|
|
|
14
|
Entalpi-bileşim ve Tao grafiklerine ilişkin uygulamalar
|
|
|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Onur KETENOĞLU
|
|
Dersi Verenler
|
1-)
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Cemeroğlu, B. 2013. Gıda Mühendisliğinde Temel İşlemler, 3.baskı. Bizim Grup Basımevi, Ankara.
Singh, R.P., Heldman, D.R. 2014. Introduction to Food Engineering. 5th ed. Academic Press, San Diego.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Gıdalara uygulanan ısıl işlemler, ısıl işlemde kullanılan temel parametreler ve bunların hesaplanma yöntemleri, ısıl işlem ekipmanları, soğutma ve dondurma işlemine ilişkin prensipler, soğutma yükünün ve süresinin hesaplanması, donma hızı, donma süresi gibi kavramların hesaplanması hakkında bilgi vermektir.
|
|
Dersin İçeriği
|
Gıdalara uygulanan ısıl işlem temelleri ve kullanılan ekipmanlar, ısıl işlem parametreleri ve hesaplama yöntemleri, soğutma yöntemine ilişkin hesaplamalar, refrijerantlar ve özellikleri, dondurma yöntemine ilişkin hesaplamalar, soğutucu ve dondurucu ekipmanlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
|
4
|
|
2
|
Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
|
-
|
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
|
4
|
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur
|
5
|
|
5
|
Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir.
|
-
|
|
6
|
Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
|
7
|
Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
-
|
|
8
|
Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer.
|
4
|
|
9
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
5
|
|
10
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
-
|
|
11
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|