ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Baharat Bilimi ve Teknolojisi GMÜ522 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Baharatların özelliklerini açıklar
    2-Baharatları gıda endüstrisinde kullanır
    3-Ham baharatları paketlenmiş ürüne işler
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje5016060
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, tanımlar, baharat ticareti
    2 Baharatların fonksiyonel özellikleri ve sınıflandırılması
    3 Baharatların kalite kriterleri, ASTA ve ESTA
    4 Baharatların genel bileşim unsurları
    5 Uçucu yağlar ve elde edilme yöntemleri
    6 Baharatların işlenmesi
    7 Baharatların işlenmesi
    8 Baharatların sterilizasyonu, fumigasyonu ve ışınlanması
    9 Oleorezinler
    10 Kekik, kırmızıbiber, karabiber, hardal
    11 Karanfil, defne, tarçın, kakule
    12 Nane, kimyon, safran, zencefil,
    13 Dereotu, fesleğen, biberiye, haşhaş,
    14 Sumak, rezene, vanilya, sarımsak
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Hüdayi ERCOŞKUN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Atilla Akgül, Baharat Bilimi ve Teknolojisi, 1993 2. Azhar Ali Farooqi, B. S. Sreeramu, K. N. Srinivasappa, Cultivation of Spice Crops, 2005 3. E. A. Weiss, Spice Crops, 2002 4. V. A. Parthasarathy, Bhageerathy Chempakam, T. John Zachariah, Chemistry of Spices, 2008
    Yardımcı Kitap 1. A Akgül, Türkiye`nin Baharatları. I. Genel Özellikler, 2018
    Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilerin baharatların kimyasal bileşimleri ve ürüne işlenmeleri konularında bilgilendirmektir. Ayrıca, Türkiye ve dünyadaki ticaret hacmi ve kullanımı fazla olan baharat grubu bitkilerle, keyif bitkilerinin tanıtılması, bazılarının kültürünün öğretilmesi amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği Baharatların kimyasal bileşimi ve başlıca baharatların bazı özellikleri, baharatlara hasat sonrasında uygulanan işlemler (yıkama, kabuk ayırma, ağartma, kimyasal işlemler, kurutma, temizleme ve sınıflandırma), baharatları işleme teknolojisi, baharatlarda kalite kontrolu, baharatların ambalajlanması ve depolanması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. -
    2 Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 2
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. -
    4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur -
    5 Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir. -
    6 Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    7 Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 5
    8 Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer. 5
    9 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. -
    10 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. -
    11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster