|
Ön Koşul
|
-
|
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Oğuz AYDEMİR
|
|
Dersi Verenler
|
-
|
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
|
Kaynaklar
|
Fox, P.F, McSweeney, P.L.H., Cogan, T.M., Guinee, T.P., 2004. Cheese: Chemistry physics and microbiology, 3rd edn. General aspects, London: Elsevier.
Üçüncü, M., 2004. A`dan Z`ye Peynir Teknolojisi cilt 1-2. Meta basım, İzmir.
Hayaloğlu, A. ve Özer, B., 2011. Peynir Biliminin Temelleri. Sidas, İzmir.
|
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
|
Dersin Amacı
|
Peynir olgunlaşmasını ve bu süreçte meydana gelen biyokimyasal reaksiyonları ayrıca peynir olgunlaşmasının analizlerle nasıl takip edileceğini açıklamak. Bir peynir olgunlaşması sürecine hakim olacak bilgiyi kazandırmak.
|
|
Dersin İçeriği
|
Peynir oluşum kimyası, peynir olgunlaştırma yöntemleri, peynir olgunlaşması sırasında meydana gelen biyokimyasal reaksiyonlar ve peynir olgunlaşmasının analizlerle takibi.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
|
1
|
Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
|
2
|
|
2
|
Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
|
5
|
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
4
|
|
4
|
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur
|
2
|
|
5
|
Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir.
|
4
|
|
6
|
Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
5
|
|
7
|
Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
3
|
|
8
|
Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer.
|
5
|
|
9
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
3
|
|
10
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
-
|
|
11
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|