ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gıda Alerjisi ve Alerjenleri GMÜ554 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Potansiyel gıda alerjenlerini tanımlar.
    2-Herbir alerjenin yol açtığı klinik bulguları tanımlar.
    3-Gıda alerjenlerinin teşhis yöntemlerini kavrar.
    4-Gıda alerjen kalıntılarının taranması ve tespitinde kullanılan immunolojik, kromatografik ve biyosensör dayalı teknikleri analiz eder
    5-Gıda alerjisi için immunoterapi yöntemlerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler3031030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje3013030
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   173
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,77 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Biyomoleküler ve Klinik açıdan gıda alerjisi
    2 Gıda alerjenlerinin sınıflandırılması
    3 Çocuklarda gıda alerjisi
    4 Kabuklu yemiş alerjisi
    5 Yumurta alerjisi
    6 Balık alerjisi
    7 Anisakis alerjisi
    8 Meslek alerjisi ve astımla ilintili uçucu (nesefle alınan)alerjenler
    9 Gıdaların işlenmesi sırasında besinsel proteinlerde meydana gelen değişimlerin gıda alerjisi üzerine etkisi
    10 Gıda katkı maddelerine karşı olumsuz reaksiyonlar
    11 Gıda alerjen kalıntılarının immunolojik ve kütle spektroskopisi ile tespiti
    12 Teshiş ve terapi için rekombinat gıda alerjenlerinin kullanılması
    13 Gıda alerjenlerinin taranması ve teşhisinde biyosensör teknolojisindeki gelişmeler
    14 Gıda alerjisi için immunoterapi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr.BARAN ÖNAL ULUSOY
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Lopata, A.L. (2017)Food Allergy ?Molecular and Clinical Practice, CRC Press, Taylor and Francis Group, 626p. 2. Abdel Rahman, A. M. (2017) Food Allergy ?Methods of detection and clicinal studies, CRC Press, Taylor and Francis Group, 321p. 3. Metcafe, D.,Sampson, H., Simon, R.A., Lack, G. (2014) Food allergy ?Adverse reactions to Food and Food additives, Fifth ed.,Wiley Blackwell Publishing, 626p.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Gelişmiş ülkelerde dramik bir artış gösteren gıda alerjisinin kaynakları, bir insanın neden bazı gıda allerjenlerine tepki gösterdiği, bazı gıda proteinlerinin neden diğer proteinlere göre daha çok allerjiye yol açtığı, alerjinin klinik bulguları ve alerjinin nasıl tespit edilebildiği konusunda bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Biyomoleküler ve Klinik açıdan gıda alerjisi Gıda alerjenlerinin sınıflandırılması Çocuklarda gıda alerjisi Kabuklu yemiş alerjisi Yumurta alerjisi Balık alerjisi Anisakis alerjisi Meslek alerjisi ve astımla ilintili uçucu (nesefle alınan)alerjenler Gıdaların işlenmesi sırasında besinsel proteinlerde meydana gelen değişimlerin gıda alerjisi üzerine etkisi Gıda katkı maddelerine karşı olumsuz reaksiyonlar Gıda alerjen kalıntılarının immunolojik ve kütle spektroskopisi ile tespiti Teshiş ve terapi için rekombinat gıda alerjenlerinin kullanılması Gıda alerjenlerinin taranması ve teşhisinde biyosensör teknolojisindeki gelişmeler Fıstık alerjisinin tedavisi için yeni yaklaşımlar
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır. 3
    2 Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. -
    3 Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur. -
    4 Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur 4
    5 Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir. 2
    6 Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    7 Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır. 3
    8 Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer. 4
    9 Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. -
    10 Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır. 3
    11 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster