Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyomoleküler ve Klinik açıdan gıda alerjisi
|
|
2
|
Gıda alerjenlerinin sınıflandırılması
|
|
3
|
Çocuklarda gıda alerjisi
|
|
4
|
Kabuklu yemiş alerjisi
|
|
5
|
Yumurta alerjisi
|
|
6
|
Balık alerjisi
|
|
7
|
Anisakis alerjisi
|
|
8
|
Meslek alerjisi ve astımla ilintili uçucu (nesefle alınan)alerjenler
|
|
9
|
Gıdaların işlenmesi sırasında besinsel proteinlerde meydana gelen değişimlerin gıda alerjisi üzerine etkisi
|
|
10
|
Gıda katkı maddelerine karşı olumsuz reaksiyonlar
|
|
11
|
Gıda alerjen kalıntılarının immunolojik ve kütle spektroskopisi ile tespiti
|
|
12
|
Teshiş ve terapi için rekombinat gıda alerjenlerinin kullanılması
|
|
13
|
Gıda alerjenlerinin taranması ve teşhisinde biyosensör teknolojisindeki gelişmeler
|
|
14
|
Gıda alerjisi için immunoterapi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr.BARAN ÖNAL ULUSOY
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Lopata, A.L. (2017)Food Allergy ?Molecular and Clinical Practice, CRC Press, Taylor and Francis Group, 626p.
2. Abdel Rahman, A. M. (2017) Food Allergy ?Methods of detection and clicinal studies, CRC Press, Taylor and Francis Group, 321p.
3. Metcafe, D.,Sampson, H., Simon, R.A., Lack, G. (2014) Food allergy ?Adverse reactions to Food and Food additives, Fifth ed.,Wiley Blackwell Publishing, 626p.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Gelişmiş ülkelerde dramik bir artış gösteren gıda alerjisinin kaynakları, bir insanın neden bazı gıda allerjenlerine tepki gösterdiği, bazı gıda proteinlerinin neden diğer proteinlere göre daha çok allerjiye yol açtığı, alerjinin klinik bulguları ve alerjinin nasıl tespit edilebildiği konusunda bilgi verilmesi amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Biyomoleküler ve Klinik açıdan gıda alerjisi
Gıda alerjenlerinin sınıflandırılması
Çocuklarda gıda alerjisi
Kabuklu yemiş alerjisi
Yumurta alerjisi
Balık alerjisi
Anisakis alerjisi
Meslek alerjisi ve astımla ilintili uçucu (nesefle alınan)alerjenler
Gıdaların işlenmesi sırasında besinsel proteinlerde meydana gelen değişimlerin gıda alerjisi üzerine etkisi
Gıda katkı maddelerine karşı olumsuz reaksiyonlar
Gıda alerjen kalıntılarının immunolojik ve kütle spektroskopisi ile tespiti
Teshiş ve terapi için rekombinat gıda alerjenlerinin kullanılması
Gıda alerjenlerinin taranması ve teşhisinde biyosensör teknolojisindeki gelişmeler
Fıstık alerjisinin tedavisi için yeni yaklaşımlar
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Bilimsel araştırma yapmak için gerekli olan yayın, kitap ve yöntemleri seçer ve kullanır.
|
3
|
2
|
Alanla ilgili uluslararası literatürü izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
|
-
|
3
|
Deney tasarlama, deney yapma, deney sonuçlarını analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olur.
|
-
|
4
|
Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama ve çözme becerisine sahip olur
|
4
|
5
|
Bağımsız olarak veya bir ekibin üyesi olarak araştırma yapabilir.
|
2
|
6
|
Gıda Mühendisliği alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
7
|
Gıda Mühendisliği alanında bilimsel yöntemleri kullanarak, disiplinler arası bilgileri edinir, bu bilgileri analiz ve sentez ederek, bilimsel, toplumsal ve etik sorumluluk bilinci ile kullanır.
|
3
|
8
|
Alanı ile ilgili temel güncel bilgileri öğrenir ve bu alanda gelişim sağlayacak yenilikler hakkında görüş ileri sürer.
|
4
|
9
|
Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
-
|
10
|
Mühendislik uygulamalarının sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuk boyutları ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların mühendislik uygulamalarına getirdiği kısıtların farkındadır.
|
3
|
11
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
|
-
|