Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Halil Tanyer Eyyuboğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Proakis,. J. G., Salehi, M., Communication Systems Engineering, third edition, Prentice Hall, 2005
Haykin, S., Coomunication Systems, fourth edition, Wiley, 2000
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Kanal kodlamanın temel felsefesini, lineer blok kodları, dairesel kodları, katlamalı
kodları, OFDM ve CDM`i öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Kanal kodlama, linner blok kodları, dairesel kodlar, katlamalı kodlar, Dik frekans bölmeli çoklama ve Kod bölmeli çoklama teknikleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır,
değerlendirir, yorumlar
|
5
|
2
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;
değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir
|
-
|
3
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde
bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular
|
4
|
4
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem
geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular
|
-
|
5
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile
bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
|
2
|
6
|
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte
karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar
|
-
|
7
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları
geliştirir ve sorumluluk alır
|
-
|
8
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm
etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir.
|
1
|
9
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında
olup, gerektiğinde bunları inceler,öğrenir ve uygular
|
3
|
10
|
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır
|
-
|