Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Fotovoltaik sistemlere (PV) giriş. PV sistemlerin tarihsel gelişimi
|
K1-Bölüm 1
|
2
|
PV için güneş enerjisi potansiyeli, güneş ışınımı ve spectral dağılımı, atmosferin ve coğrafi
yapının güneş ışığına etkileri
|
K1-Bölüm 2
|
3
|
Fotovoltaik etki, güneş enerjisinin elektrik enerjisine dönüştürülmesi, güneş hücrelerinin
davranışı
|
K1-Bölüm 2
|
4
|
Güneş hücreleri, temel yapısı ve karakteristikleri
|
K1-Bölüm 3
|
5
|
Güneş hücresinin elektriksel karakteristikleri, matematiksel model ve eşdeğer devre, güneş
hücrelerinin modellenmesi, sıcaklık, ışınım ve seri/paralel dirençlerinin açık-devre gerilimi ve
kısa devre akımına etkileri
|
K1-Bölüm 3
|
6
|
Güneş panelleri, PV modülleri, PV üreteçleri, gölge etkisi ve serbest geçiş diyotları, PV
modüllerinde sıcak nokta problemleri ve emniyetli çalışma bölgesi
|
K1-Bölüm 4
|
7
|
PV modüllerinin yük ile etkileşimi, yüklerin doğrudan PV modüllerine bağlanması, PV
modüllerinin yük ve akünün birlikte olduğu sisteme bağlanması
|
K1-Bölüm 5
|
8
|
PV modüllerinin yük ile etkileşimi, yüklerin doğrudan PV modüllerine bağlanması, PV
modüllerinin yük ve akünün birlikte olduğu sisteme bağlan Alçaltıcı ve yükseltici çevirici
yapılarında güç koşullandırma ve maksimum güç noktası tarama (MPPT) algoritmalarına giriş
|
K2-Bölüm 5
|
9
|
Maksimum güç noktası tarama algoritmaları yapısı
|
K2-Bölüm 5
|
10
|
PV sistemleri için enerji depolama seçenekleri, depolama için kullanılan akü sistemleri
|
K2-Bölüm 6
|
11
|
Tek başına ve şebeke bağlantılı çalışmada evirici kontrol yapıları. Temel frekansta ve
anahtarlama frekansında eviricinin analizi. Şebeke bağlantılı sistemlerde farklı güç
faktörlerinde çalışmada eviricinin müsaade edilen çalışma bölgesi
|
K2-Bölüm 7
|
12
|
Tek başına çalışan (bağımsız) PV sistemleri. Tüketici uygulamaları, ev sistemleri, PV su
pompalama, PV aydınlatma, kırsal yörelerde elektrik üretimi, vb.
|
K2-Bölüm 8
|
13
|
Şebeke bağlantılı PV sistemleri
|
K2-Bölüm 9
|
14
|
Tek başına ve şebeke bağlantılı çalışan bir PV sisteminin modellemesi ve simülasyonu
|
K2-Bölüm 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Göksu GÖREL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-G. M. Masters. (2013). Renewable And Efficient Electric Power Systems (2nd Edition), Wiley, USA.
K2-S. R. Wenham & M. A. Green & M. E. Watt & R. Corkish & A. Sproul. (2012). Applied Photovoltaics (3rd Edition), Taylor & Francis, UK.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
PV sistemlerin temelleri ve çalışma prensiplerini anlamak için gerekli olan bilginin
kazanılması, Farklı PV sistemlerinin modelleme, tasarım ve analizi hakkında gerekli
bilginin verilmesi
|
Dersin İçeriği
|
PV sistemler, Güneş hücreleri, temel yapısı ve karakteristikleri, PV modüllerinin yük ile etkileşimi,Maksimum güç noktası tarama algoritmaları, Şebeke bağlantılı PV sistemleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır,
değerlendirir, yorumlar
|
3
|
2
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;
değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir
|
4
|
3
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde
bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular
|
3
|
4
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem
geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular
|
3
|
5
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile
bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
|
-
|
6
|
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte
karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar
|
5
|
7
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları
geliştirir ve sorumluluk alır
|
3
|
8
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm
etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir.
|
1
|
9
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında
olup, gerektiğinde bunları inceler,öğrenir ve uygular
|
3
|
10
|
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır
|
-
|