Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
N boyutlu uzayda sinyallerin gösterimi, yıldız kümesi.
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Tek boyutlu modülasyon : ASK
|
K1-Bölüm-2
|
3
|
İki boyutlu modülasyon türleri : PSK ve QAM
|
K1-Bölüm-3
|
4
|
Çok boyutlu modülasyon türleri : FSK ve PPM
|
K1-Bölüm-4
|
5
|
Korelatör ve uyarlanmış flitre tibi alıcı türleri
|
K1-Bölüm-5
|
6
|
Optimum algılama.
|
K1-Bölüm-6
|
7
|
Hata olasılığı hesaplaması, grafiksel gösterimler.
|
K1-Bölüm-7
|
8
|
Boyut arttırarak kodlama.
|
K2-Bölüm-1
|
9
|
Konvolusyonel kodlama.
|
K2-Bölüm-2
|
10
|
TCM (8 PSK ve 16 QAM türü)
|
K2-Bölüm-3
|
11
|
TCM tanıtımı.
|
K3-Bölüm-1
|
12
|
Faz geçiş konumları ve diagramları.
|
K3-Bölüm-2
|
13
|
Çeşitli modülasyon indeks, L ve M değerlerinde CPM.
|
K3-Bölüm-3
|
14
|
Örnek çözümler, Matlab benzetimleri
|
K3-Bölüm-4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Halil Tanyer Eyyuboğlu
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1-Proakis. J. G. & Salehi, M. (2005). Communication Systems Engineering (3rd Edition), Prentice-Hall, USA.
K2-Xiong F. (2002). Digital Modulation Techniques (2nd Edition), Artech House, USA.
K3- Sklar B. (2002). Digital Communications Fundamentals and Applications (2nd Edition), Prentice-Hall , USA.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Çok boyutlu uzayda sinyallerin gösterimini, ASK, PSK, QAM, FSK`yı, korelatör ve uyarlanmış flitre alıcısını, optimum algılama yöntemleri ve hata hesaplamasını, TCM ve CPM`i öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
N boyutlu uzayda sinyallerin gösterimi, yıldız kümesi; Tek boyutlu modülasyon : ASK ; İki boyutlu modülasyon türleri : PSK ve QAM; Çok boyutlu modülasyon türleri : FSK ve PPM; Korelatör ve uyarlanmış flitre tibi alıcı türleri; Optimum algılama; Hata olasılığı hesaplaması, grafiksel gösterimler; Boyut arttırarak kodlama ; Konvolusyonel kodlama; TCM (8 PSK ve 16 QAM türü); TCM tanıtımı; Faz geçiş konumları ve diagramları ; Çeşitli modülasyon indeks, L ve M değerlerinde CPM; Örnek çözümler, Matlab benzetimleri
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır,
değerlendirir, yorumlar
|
5
|
2
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular;
değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir
|
-
|
3
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde
bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular
|
5
|
4
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem
geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular
|
5
|
5
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile
bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
|
4
|
6
|
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte
karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar
|
4
|
7
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları
geliştirir ve sorumluluk alır
|
-
|
8
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm
etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir.
|
-
|
9
|
Elektrik ve Elektronik Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında
olup, gerektiğinde bunları inceler,öğrenir ve uygular
|
4
|
10
|
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır
|
-
|