ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yayılı Spektrum Sistemler EEM513 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yayılı spektrum sistemlerini, kod ekseninde çoklama mantığını PN kodlarını yorumlar
    2-Yayılı spektrum sistemlerinde çok kullanıcılı algılama yöntemini ve çıkartımını analiz eder
    3-Yayılı spektrum sistemlerinin Virtex-5 FPGA kartı üzerinde Matlab`den programlamasını yapar
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Halil Tanyer Eyyuboğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1) Proakis J. G. ,Salehi M., "Communication Systems Engineering" 2 nd Ed. 2002, ISBN : 0-13-061793-8 2) Pursley M. B. , "Introduction to Digital Communications", International Edition, Prentice Hall 2005, ISBN : 0-13 123392-0. 3) Verdu S., "Multiuser Detection", Cambridge University Press 2005, ISBN : 0-521 59373-5.
    Yardımcı Kitap 1) Kurzweil J., "An Introduction to Digital Communications", John Wiley & Sons Inc. 2000, ISBN : 0-471-15772-4
    Dersin Amacı Yayılı spektrum sistemlerini ve kod ekseninde çoklamayı, PN kodlarının üretimi koralesyon hesaplamalarını, yayılı spektrum sistemlerinde algılama ve çok kullanıcılı algılama ve bunlara ait Matlab deneylerini yapmak ve öğretmek
    Dersin İçeriği Çeşitli çoklama yöntemleri ve kod ekseni çoklama; Yayılı spektrum sinyallerin gösterimi; Yayılı spektrum sistemlerinde modülasyon ve demodülasyon; PN kodları ve kaymalı hafızalar ile üretilmesi; PN kodları oto ve çapraz korelasyon özellikleri; Yayılı spektrum sistemlerinde optimum algılama (çok kullanıcılı kestirme); Korelasyon metrik hesaplaması; Doğru ve yanlış karar bölgelerinin grafiksel çıkartımı; Tek kullanıcılı algılama; Suboptimum algılama ? Dekorelasyon detektörü; Karar bölgelerinin grafiksel çıkartımı; Virtex-5 FPGA kartı üzerinde Matlab hardware co-simülasyonu deneyi; Virtex-5 FPGA kartı üzerinde Matlab hardware co-simülasyonu deneyi; Örnek çözümler
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster