ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Levha Hareketlerine İlişkin Yerin Dinamik Hareketleri ve Gelişen Basenler INS573 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Plaka Hareketleri ve ilkelerini tanır
    2-Yerin dinamik hareketlerini sınıflandırır
    3-Depremler, volkanizma ve tsunami arasında ilişki kurar
    4- Türkiye`deki fay zonlarının toplum yerleşkeleri açısından önemini kavrar
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler4022550
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ders hakkında genel bilgiler
    2 Plaka Hareketleri ve ilkeleri
    3 Yerin dinamik hareketlerinin sınıflandırılması
    4 Kıtasal rift ortamları, host-graben oluşumları
    5 Dalma-batma zonları ile ilişkili depremler
    6 Volkanizma, tsunami ve insan yerleşkelerine etkisi
    7 Çarpışma zonları ile ilişkili dağ kuşakları, fay zonları
    8 Kuzey Anadaolu Fay Kuşağı ve Yerleşkeler
    9 Doğu Anadolu Fay Kuşağı-Yerleşkeler
    10 Ege Bölgesl_Grabenler-Yerleşkeler
    11 Fay zonları ile ilişkili basenler
    12 Yerin dinamik olaylarının toplum yerleşkeleri açısından önemi
    13 Türkiye`deki depremler
    14 Türkiye`deki deprem-fay ilişkisi
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Ender SARIFAKIOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Gülen, L., Barka, A.A. ve Toksöz, M.N. 1987. Kıtaların çarpısması ve ilgili kompleks deformasyon: Maraş üçlü eklemi ve çevre yapıları. Hacettepe Üniversitesi, Yerbilimleri Dergisi 14, 319-336. 2. Mc Kenzie, D.P. 1972. Active tectonics of the Mediterrannean Region. Geophysics J. R. Asr. Soc., 30, 109-185. 3. Şengör, A. M. C. ve Yılmaz, Y. 1981. Tethyan evolution of Turkey a plate tectonic approach. Tectonophysics 75, 181-241.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dev boyuttaki bir yap-boz gibi birbirine geçen levhalardan oluşan Dünyanın yüzeyinde, bu levhaların hareketlerine bağlı olarak gelişen deformasyonları sınıflandırılmak. Depremler, volkanizma, tsunami gibi dinamik olaylar hakkında bilgi edinmek. Fay zonları ve bunlara bağlı olarak gelişen basen/havzalardaki yerleşkeleri irdelemek.
    Dersin İçeriği Levha hareketlerine ilişkin yerin dinamik hareketleri ile vuku bulan olaylar (deprem, volkanizma, tsunami gibi) ve bunların toplum yerleşkeleri açısından önemi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar 4
    2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir 4
    3 İnşaat Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular 3
    4 İnşaat Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular 3
    5 İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir -
    6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar -
    7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır -
    8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir. -
    9 İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular -
    10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster