Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Şevki Öztürk
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Das, M.B. (2011), Principles of Foundation Engineering, Cengage L.
2. Caduto, D.P. (2001), Foundation Design: Principles and Practices, Second Edition, Prentice Hall.
3. Tomlinson, M.J. (2001) Foundation Design and Construction, Prentice Hall.
|
Yardımcı Kitap
|
1. Bowles, J.E. (1997) Foundation Analysis and Design, Mc Graw Hill.
2. Toğrul, E., Tan, O. (2009) Kazıklı Temeller, Birsen.
|
Dersin Amacı
|
Dersin ana amacı derin temellerin değişik zemin tipleri için davranış ilkeleri hakkında bilgi vermektir. Ayrıca ders kapsamında, kazık tipleri, kazıkların taşıma gücü, kazıkların oturması ve kazıkların yatay kapasitesi işlenmektedir.
|
Dersin İçeriği
|
Derin Temellere Giriş, Kazık Tipleri, Kazıkların Taşıma Gücü, Kazıkların Oturması, Kazıkların Yatay Kapasitesi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
İnşaat Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar
|
-
|
2
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir
|
-
|
3
|
İnşaat Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular
|
4
|
4
|
İnşaat Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular
|
3
|
5
|
İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
|
5
|
6
|
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar
|
-
|
7
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır
|
-
|
8
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir.
|
-
|
9
|
İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular
|
-
|
10
|
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır
|
-
|