Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kısa tarihçe ve kavramlar
|
|
2
|
Araştırma kavramı, bilimsel araştırma, amaçlarına ve yöntemlerine göre araştırmalar
|
|
3
|
Laboratuvar çalışmaları, hayvan deneyleri, klinik ve saha araştırmaları
|
|
4
|
Bilim ve bilim etiği
|
|
5
|
Araştırma etiği kavramı ve araştırma etiği ihlalleri, araştırma etiğinin temel ilkeleri
|
|
6
|
Bilimsel yanıltmalar, Yayın etiği ihlalleri, Yazarlık hakkı sorunları
|
|
7
|
Taraflı yayın (çıkar çatışması), Editöryal etik
|
|
8
|
Bilimsel araştırma ve yayın etiğinde kapsam ve etik sorunlar
|
|
9
|
Araştırma denekleri, araştırmacı- denek ilişkisi
|
|
10
|
Denek seçimi, denek hakları, yeterliği olmayan denekler
|
|
11
|
Araştırma etik kurulları
|
|
12
|
Araştırmanın ilgili taraflarının hak ve sorumlulukları (Araştırmacı, Denek, Sponsor, Araştırma Etik Kurulu, Sözleşmeli Araştırma Kuruluşu...)
|
|
13
|
Araştırmacı - endüstri ilişkisinden doğan etik sorunlar
|
|
14
|
Ülkemizde araştırma ve yayın etiği ile ilgili mevzuatın değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Sabit ERŞAHİN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1. Day, R.E. 1995. How to Write & Publish a Scientific Paper. Cambridge University Press,
ISBN 0 521 551366.
2. Neal Stewart Jr, C. 2011. Research ethics for scientists : a companion for students. Aptara
Inc., New Delhi, India. ISBN 978-0-470-74564-9 (pbk.).
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Lisansüstü program öğrencilerine araştırma ve yayın etiği ile ilgili bilgi, farkındalık ve duyarlılık kazandırmak, bu bağlamda araştırma ve yayın etiğine uygun çalışmalar yürütmesini sağlamak amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Etik kavramı çok boyutlu olarak ele alınmaktadır. Konuya ilişkin örnekler incelenmekte, karşılaşılan sorunlar örnek olaylar üzerinden irdelenmektedir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar
|
-
|
3
|
Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar
|
5
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar
|
5
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır
|
-
|