ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Insect Ecology FRE504 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Abiyotik ve biyotik çevre faktörler ile böceklerin birey ve popülasyon düzeyindeki ilişkilerini yorumlar
    2-Böcek ekolojisi ile ilgili temel bazı hesaplamaları yapar
    3-Böcek ekolojisi konusundaki bilgisini zararlı böceklerle mücadelede kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler4013030
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   186
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,2 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İklim koşullarının böcekler üzerindeki etkileri K1 İklim, K2 Abiyotik-Klimatik faktörler
    2 Işığın böcekler üzerindeki etkileri K1 Işık, K2 Abiyotik-Klimatik faktörler
    3 Atmosfer gazlarının böcekler üzerindeki etkileri K1 Atmosfer gazları
    4 Yerçekimi ve basıncın böcekler üzerindeki etkileri K1 Yerçekimi ve Basınç
    5 Fizikokimya ve kimya etkenleri K1 Fizikokimya
    6 Toprak ve toprağın böcekler üzerindeki etkileri K1 Toprak, K2, Bölüm 4 (Toprak)
    7 Besin durumunun böcekler üzerindeki etkileri K1 Besin, K2 Besin Miktarı
    8 Canlıların karşılıklı etkileri; bitkisel çevre K1 Bitkisel çevre
    9 Karşılıklı etkiler: rekabet, kommensalizm K1 Karşılıklı etkiler
    10 Karşılıklı etkiler: mutualizm, parazitizm K1 Karşılıklı etkiler
    11 Popülasyon yoğunluğu kavramı K1 Popülasyon yoğunluğu
    12 Popülasyon artışı ve popülasyon dalgalanması K1 Popülasyon dalgalanması
    13 Böcek salgınlarının sebep ve şekilleri (1. Bölüm) K1 Salgınların sebep ve şekilleri
    14 Böcek salgınlarının sebep ve şekilleri (2. Bölüm) K1 Salgınların sebep ve şekilleri
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Yalçın KONDUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Price, P.W., Denno, R.F., Eubanks, M.D., Finke, D.L., Kaplan, I., 2011. Insect Ecology. Campbridge University Press. ISBN: 9781139139670 K2. Price, P.W. 1997. Insect Ecology. John Wiley & Sons, 888p.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin böceklerin çevreleri ve birbirleriyle ilişkilerine ait bilgilerin öğretilmesi, dersin amacıdır.
    Dersin İçeriği Abiyotik ve biyotik faktörlerin böcekler üzerindeki etkileri. Böcek ekolojisiyle ilgili bazı temel hesaplamalar. Böcek ekolojisinin mücadele açısından önemi. Böcek salgınlarının sebepleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir 4
    2 Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar -
    3 Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir 3
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar -
    7 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir 4
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar 4
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster