ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Biotechnical Control Methods in Forestry FRE505 GÜZ-BAHAR 2+2 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Orman zararlılarına karşı en uygun feromon tuzak yöntemini uygular
    2-Böcek gelişme düzenleyicisi, uzaklaştırıcı, beslenme engelleyici maddeleri kullanır
    3-Cezbedici maddeleri diğer biyoteknik mücadele öğeleriyle entegre eder
    4-Orman alanlarında biyoteknik mücadele yöntemleriyle zararlılara karşı mücadele eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler4012424
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   176
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,87 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Orman zararlılarında biyoteknik mücadele yöntemlerine giriş. Biyoteknik mücadelenin gelişimi Konuyla ilgili literatür araştırması
    2 Dünyada biyoteknik yöntemlerin durumu ve geleceği Konuyla ilgili literatür araştırması
    3 Biyoteknik mücadelede avantajlar ve sorunlar Konuyla ilgili literatür araştırması
    4 Cezbediciler: Besi cezbedicileri, yumurta bırakma cezbedicileri, kairomonlar Konuyla ilgili literatür araştırması
    5 Böceklerde feromonlar ve türleri Konuyla ilgili literatür araştırması
    6 Tuzaklar: besi tuzakları, görsel tuzaklar Konuyla ilgili literatür araştırması
    7 Tuzaklar: ışık tuzakları, feromon tuzakları Konuyla ilgili literatür araştırması
    8 Tuzak ve feromonların zararlı böcekleri izleme amacıyla kullanımı (Monitoring) Konuyla ilgili literatür araştırması
    9 Türkiye ormanlarında zararlı böcekleri izleme (monitoring) uygulamaları Konuyla ilgili literatür araştırması
    10 Tuzaklar ve feromonların zararlılarla mücadele amacıyla kullanımı: kitlesel yakalama, "cezbet ve öldür" yöntemi, çiftleşmeyi engelleme, şaşırtma tekniği Konuyla ilgili literatür araştırması
    11 Böcek gelişmesini engelleyiciler ve düzenleyiciler Konuyla ilgili literatür araştırması
    12 Engelleyici (repellent) ve uzaklaştırıcı (deterrent) maddeler. Yumurtlama engelleyiciler, beslenme engelleyiciler, uzaklaştırıcılar Konuyla ilgili literatür araştırması
    13 Kısırlaştırıcılar ve kısır böcek salma yöntemi Konuyla ilgili literatür araştırması
    14 Türkiye orman alanlarında biyoteknik mücadele uygulamaları ve biyoteknik mücadele yöntemlerinin uygulanmasındaki sorunlar Konuyla ilgili literatür araştırması
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Yalçın KONDUR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Albeltagy, A., 2012. Semiochemicals: The future of pest control: pheromone and kairomone roles in insect control and management. LAP Lambert Academic Publishing, 88p 2. Rechcigl, J.E., Rechcigl, N.A., 1999. Biological and Biotechnical Control of Insect Pests. CRC Press, 392p. 3. Kydonieu, A.F., 2019. Insect Supression with Controlled Releae Pheromone Systems Vol.I. CRC Press, ISBN: 9781351090513
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin, orman zararlısı durumundaki böceklerin biyolojik ve fizyolojik özelliklerine etki etmek suretiyle gelişmelerini düzenleyen doğal ve yapay bileşiklerin kullanılması yoluyla yapılan mücadele yöntemlerini öğrenmesi dersin amacıdır.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir 4
    2 Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar 4
    3 Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir 3
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar -
    7 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir 3
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır 3
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster