Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Orman zararlılarında biyoteknik mücadele yöntemlerine giriş. Biyoteknik mücadelenin gelişimi
|
K2, Bölüm 1
|
2
|
Dünyada biyoteknik yöntemlerin durumu ve geleceği
|
K2, Bölüm 2
|
3
|
Biyoteknik mücadelede avantajlar ve sorunlar
|
|
4
|
Cezbediciler: Besi cezbedicileri, yumurta bırakma cezbedicileri, kairomonlar
|
K1, Bölüm 1; K2, Bölüm 4
|
5
|
Böceklerde feromonlar ve türleri
|
K2, Bölüm 3
|
6
|
Tuzaklar: besi tuzakları, görsel tuzaklar
|
K3, Bölüm 1
|
7
|
Tuzaklar: ışık tuzakları, feromon tuzakları
|
K3, Bölüm 1
|
8
|
Tuzak ve feromonların zararlı böcekleri izleme amacıyla kullanımı (Monitoring)
|
K3, Bölüm 6
|
9
|
Türkiye ormanlarında zararlı böcekleri izleme (monitoring) uygulamaları
|
|
10
|
Tuzaklar ve feromonların zararlılarla mücadele amacıyla kullanımı: kitlesel yakalama, "cezbet ve öldür" yöntemi, çiftleşmeyi engelleme, şaşırtma tekniği
|
K3, Bölüm 6 ve 7
|
11
|
Böcek gelişmesini engelleyiciler ve düzenleyiciler
|
K2, Bölüm 5
|
12
|
Engelleyici (repellent) ve uzaklaştırıcı (deterrent) maddeler. Yumurtlama engelleyiciler, beslenme engelleyiciler, uzaklaştırıcılar
|
K3, Bölüm 2
|
13
|
Kısırlaştırıcılar ve kısır böcek salma yöntemi
|
K2, Bölüm 6
|
14
|
Türkiye orman alanlarında biyoteknik mücadele uygulamaları ve biyoteknik mücadele yöntemlerinin uygulanmasındaki sorunlar
|
K2, Bölüm 10
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yalçın KONDUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Albeltagy, A., 2012. Semiochemicals: The future of pest control: pheromone and kairomone roles in insect control and management. LAP Lambert Academic Publishing, 88p
K2. Rechcigl, J.E., Rechcigl, N.A., 1999. Biological and Biotechnical Control of Insect Pests. CRC Press, 392p.
K3. Kydonieu, A.F., 2019. Insect Supression with Controlled Releae Pheromone Systems Vol.I. CRC Press, ISBN: 9781351090513
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrencilerin, orman zararlısı durumundaki böceklerin biyolojik ve fizyolojik özelliklerine etki etmek suretiyle gelişmelerini düzenleyen doğal ve yapay bileşiklerin kullanılması yoluyla yapılan mücadele yöntemlerini öğrenmesi dersin amacıdır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir
|
3
|
2
|
Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar
|
4
|
3
|
Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir
|
3
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer
|
-
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır
|
3
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır
|
-
|