Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Böceklerin insan yaşamındaki yeri ve böcek-orman ilişkileri
|
K1, Introduction
|
2
|
Halk arasında böceklerin isimlendirilmesi
|
K1, Introduction
|
3
|
İlaç olarak böcekler, dinsel kültürde böcekler, sözel kültürde böcekler
|
K1, 1. bölüm
|
4
|
Besin kaynağı olarak böcekler
|
K1, 2.bölüm
|
5
|
Tozlaşma ve arılar
|
K1, 3.bölüm
|
6
|
Orman alanları ve bal üretimi
|
K2
|
7
|
Orman alanlarında zararlı böcekler
|
K1, 4.bölüm
|
8
|
Orman alanlarındaki faydalı böcekler
|
|
9
|
Orman köylerinde sıkça karşılaşılan böcekler
|
|
10
|
Orman alanlarında böceklerin neden olduğu alerjik reaksiyonlar
|
|
11
|
Orman alanlarında parazit böcekler
|
|
12
|
Hastalık vektörü olarak böcekler: Sıtma, uyku hastalığı
|
K1, 6.bölüm
|
13
|
Keneler ve Kırım-Kongo Kanamalı Ateşi
|
K1, 6.bölüm
|
14
|
Adli entomolojide böcekler
|
K1, 6.bölüm
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Yalçın KONDUR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Morris, B., 2004. Insects and Human Life. Bloomsbury Academic, 320p. Brues, C.T., 1947. Insects and Human Welfare. Harvard University Press. 167p.
K2. Elzaki, E., Tian, G., 2020. Economic evaluation of the honey yield from four forest tree species and the future prospect of the forest beekeeping in Sudan. Agroforestry Systems (https://link.springer.com/content/pdf/10.1007/s10457-019-00478-1.pdf)
K3. Anonymous, Crimean-Congo Hemorrhagic Fever. https://www.cdc.gov/vhf/crimean-congo/pdf/factsheet.pdf
K4. Anonymous, Introduction to forensic entomology. http://www.bio-nica.info/Biblioteca/Anonimo2002forensicEntomology.pdf
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Böcekler, dünyada milyonlarca yıldır var olan canlılardır. Böceklerin orman alanlarında zarar yapması ya da zararlılarla mücadelede yardımcı olması yanı sıra, dünyanın pek çok yerinde değişik kullanımları da mevcuttur. Bu lisansüstü ders ile öğrencilerin; böceklerin dikkat çekmeyen ancak büyük öneme sahip diğer faydaları ve zararları hakkında bilgi sahibi olması amaçlanmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
-
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir
|
4
|
2
|
Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar
|
-
|
3
|
Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
-
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder
|
4
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir
|
3
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır
|
3
|