ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    International Approaches to Forest Conservation FRE511 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Öğrenciler ormanların korunması için ormancılık politikası ve mevzuatının nasıl formüle edilmesini gerektiğini sentezler
    2-Öğrenciler ormancılık politikası ve mevzuat arasındaki yakın ilişkiyi değerlendirir.
    3-Öğrenciler, ormanların korunması adına, orman yönetiminde karşılaşılan sorunların hak temelli yaklaşımlarla nasıl aşılabileceğini çözer
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2511010
    Proje2515555
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   169
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,63 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İklim Değişimi ve Ormanlar K3 Bölüm 1-2
    2 Sürdürülebilir Orman Yönetimi K1 Bölüm 3-4
    3 Sürdürülebilir Orman Yönetimi gösterge ve kriterleri: Bölgesel, Ulusal ve Birim Temelinde-I K1 Bölüm 5-7
    4 Sürdürülebilir Orman Yönetimi gösterge ve kriterleri: Bölgesel, Ulusal ve Birim Temelinde-II K1 Bölüm 5-7
    5 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ve Kyoto Protokolü-I K1 Bölüm 8-9
    6 Birleşmiş Milletler İklim Değişikliği Çerçeve Sözleşmesi ve Kyoto Protokolü-II K1 Bölüm 8-9
    7 Temiz Kalkınma Mekanizmaları K2 Bölüm 1-4
    8 Orman Yasaları ve Ticaret K3 Bölüm 1-2
    9 Yasal Bağlayıcılığı Olmayan Araçlar K3 Bölüm 1-3
    10 Orman Sertifikasyonu K3 Bölüm 1-4
    11 Ormansızlaşmadan ve Orman Bozulmasından Kaynaklanan Emisyonların Azaltılması (REDD) K3 Bölüm 1-3
    12 Orman Yönetim Programı ABD örneği K3 Bölüm 1-3
    13 Orman Mirası Programı ABD örneği K3 Bölüm 1-3
    14 Ekosistem Hakkı K3 Bölüm 1-5
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Üstüner BİRBEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Nemetz, Peter N. (ed.) 2006. Sustainable Resource Management: Reality or Illusion? Edward Elgar Ltd. London. K2. Streck, C., O Sullivan, R., Janson-Smith, T., Tarasofsky, R.G. 2008, 360 pp., Brookings Institution Press, Washington, DC, USA. ISBN 9780815781929 K3. Climate Change and Forests: Emerging Policy and Market Opportunities United Nations Conference on Environment and Development. 1992. Agenda 21 Press Summary. United Nations, NY. 44 p
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Sürdürülebilir orman kaynakları gelişimi ve ormanların korunmasında uygun ormancılık politikaları ve mevzuatı önemli temel gerekliliklerden dir. Bir çok ülkede, ormancılık politika ve mevzuatını gözden geçirme ve geliştirme süreci ivme kazanmış durumdadır. Bu nedenle bu dersin amacı, öğrencilerin dünyada ormancılık politikası ve mevzuat uygulamalarında karşılaşılan güçlükleri bilmeleri ve bu sorunları aşmada kullanılan uluslararası yaklaşımları öğrenmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Farklı hukuk sistemlerinde doğa korumaya yönelik yaklaşımlar, uluslararası örgütlerin konu hakkındaki tutumları, ortaya koydukları yasal ve yönetsel çerçeveler, literatürdeki mevcut yaklaşımlar, hukukun doğal kaynak korunmasında oynadığı rolün etkinliği, ders içeriğinin ana çerçevesi oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir -
    2 Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar -
    3 Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir 4
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider 5
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar 5
    7 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir 3
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster