ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Wetland Management In Catchments FRE515 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Dünyadan farklı sulakalan yönetim ve planlama örneklerine dayanarak sulakalan yönetim planları yapar.
    2-Çoklu ilgi grubu ve paydaş analizi yöntemlerini planlama çalışmalarını yapar.
    3-Sulakalanlar için yönetim planı hazırlanması aşamalarını tanımlar.
    4- Ülkemizdeki sulakalanlarla ilgili mevzuata göre yönetim planlarını uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler5041248
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   191
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,37 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sulakalanlarla ilgili temel bilgiler K1 Bölüm 1
    2 Sulakalan hidrolojisi K1 Bölüm 2
    3 Sulakalan tipleri K1 Bölüm 3
    4 Sulakalanlarla ilgili temel sorunlar K1 Bölüm 4
    5 Ulusal ve uluslararası sulak alan mevzuatı K1 Bölüm 5
    6 Sulakalan yönetim planı hazırlanmasındaki aşamalar K2 Bölüm 1
    7 Çoklu ilgi grubu analizi K2 Bölüm 2
    8 Paydaş analizi K2 Bölüm 3
    9 Yönetim planı hazırlama teknikleri K2 Bölüm 4
    10 Yönetim planı hazırlama teknikleri: iletişim K2 Bölüm 5
    11 Yönetim planı hazırlama teknikleri: değerlendirme K2 Bölüm 6
    12 Entegre havza yönetimi açısından sulakalan yönetimi K2 Bölüm 7
    13 Dünyada sulakalan yönetim planlaması eğitimi örnekleri K2 Bölüm 8
    14 Ülkemizden sulakalan yönetim planlaması örnekleri K2 Bölüm 9
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Arda ÖZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ramsar Convention Secretariat, 2010. Wise use of Wetlands: Concepts and approaches for the wise use of wetlands. Ramsar handbooks for the wise use of wetlands, 4th edition, vol. 1. Ramsar Convention Secretariat, Gland, Switzerland. K2. Ramsar Convention Secretariat, 2010. Managing wetlands: Frameworks for managing Wetlands of International Importance and other wetland sites. Ramsar handbooks for the wise use of wetlands, 4th edition, vol. 18. Ramsar Convention Secretariat, Gland, Switzerland.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin temel amacı, sulakalanlar için yönetim planı hazırlaması konusunda üst düzey bilgilerin verilmesi ve bu konuda gerekli bilgi birikiminin kazandırılmasıdır.
    Dersin İçeriği Bu dersin kapsamında sulakalanlarla ilgili temel bilgiler, ilgili yasal mevzuat, yönetim planlaması hazırlama esasları, eğitmenlik için temel bilgiler yer alacaktır. Yönetim planlamaları ve eğitici planlamalarından örnekler detaylı bir şekilde açıklanacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir -
    2 Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar -
    3 Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider 4
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder 5
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar -
    7 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir -
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer 4
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır -
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar -
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar -
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster