Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sulakalanlarla ilgili temel bilgiler
|
K1 Bölüm 1
|
2
|
Sulakalan hidrolojisi
|
K1 Bölüm 2
|
3
|
Sulakalan tipleri
|
K1 Bölüm 3
|
4
|
Sulakalanlarla ilgili temel sorunlar
|
K1 Bölüm 4
|
5
|
Ulusal ve uluslararası sulak alan mevzuatı
|
K1 Bölüm 5
|
6
|
Sulakalan yönetim planı hazırlanmasındaki aşamalar
|
K2 Bölüm 1
|
7
|
Çoklu ilgi grubu analizi
|
K2 Bölüm 2
|
8
|
Paydaş analizi
|
K2 Bölüm 3
|
9
|
Yönetim planı hazırlama teknikleri
|
K2 Bölüm 4
|
10
|
Yönetim planı hazırlama teknikleri: iletişim
|
K2 Bölüm 5
|
11
|
Yönetim planı hazırlama teknikleri: değerlendirme
|
K2 Bölüm 6
|
12
|
Entegre havza yönetimi açısından sulakalan yönetimi
|
K2 Bölüm 7
|
13
|
Dünyada sulakalan yönetim planlaması eğitimi örnekleri
|
K2 Bölüm 8
|
14
|
Ülkemizden sulakalan yönetim planlaması örnekleri
|
K2 Bölüm 9
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Arda ÖZEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ramsar Convention Secretariat, 2010. Wise use of Wetlands: Concepts and approaches for the wise use of wetlands. Ramsar handbooks for the wise use of wetlands, 4th edition, vol. 1. Ramsar Convention Secretariat, Gland, Switzerland.
K2. Ramsar Convention Secretariat, 2010. Managing wetlands: Frameworks for managing Wetlands of International Importance and other wetland sites. Ramsar handbooks for the wise use of wetlands, 4th edition, vol. 18. Ramsar Convention Secretariat, Gland, Switzerland.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin temel amacı, sulakalanlar için yönetim planı hazırlaması konusunda üst düzey bilgilerin verilmesi ve bu konuda gerekli bilgi birikiminin kazandırılmasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Bu dersin kapsamında sulakalanlarla ilgili temel bilgiler, ilgili yasal mevzuat, yönetim planlaması hazırlama esasları, eğitmenlik için temel bilgiler yer alacaktır. Yönetim planlamaları ve eğitici planlamalarından örnekler detaylı bir şekilde açıklanacaktır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar
|
-
|
3
|
Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir
|
-
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder
|
5
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar
|
-
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır
|
-
|