Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ormanların gördüğü fonksiyonların tanımlanması ve sınıflandırılması
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
2
|
Ormanların ekonomik fonksiyonları
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
3
|
Ormanların ekolojik fonksiyonları
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
4
|
Ormanların sosyo-ekonomik fonksiyonları
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
5
|
Türkiyede orman kanununa göre ayrılan ormanların göreceği fonksiyonlar
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
6
|
Orman fonksiyonlarının sayısallaştırılması esasları - I
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
7
|
Orman fonksiyonlarının sayısallaştırılması esasları - II
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
8
|
Amaç kavramı, kapsamı ve niteliği
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
9
|
Türkiyenin ulusal ormancılık amaçları
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
10
|
İşletme amaçlarının belirlenmesi
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
11
|
Silvikültürel Amaçlar
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
12
|
Amaçların uygulanabilirliği
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
13
|
Amaçların öncelik ve ağırlıklarının tahmin edilmesi
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
14
|
Amaçların optimizasyonu
|
Dersten önce, ders konusu ile ilgili makaleler, kitaplar ve diğer kaynakların okunması faydalı olabilir
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Sedat KELEŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Davis, L.S., Johnson, K.N., Bettinger, P., Howard, T., 2001. Forest Management. McGraw-Hill Higher Education, New York, USA, 804 p.
K2. Bettinger, P., Boston, K., Siry, J.P., Grebner, D.L., 2009. Forest Management and Planning, Academic Pres, USA, 331 p.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Pukkala, T., 2002. Multi-objective forest planning. Kluwer Academic Publishers, Dordrecht, the Netherlands, 207 p.
YK2. Buongiorno, J., Gilless, J.K., 2003. Decision methods for forest resource management. Academic Press, California, USA, 439 p.
|
Dersin Amacı
|
Orman ekosistemlerinin sunmuş olduğu fonksiyonlar ve işletme amaçları hakkında bilgi vermek
|
Dersin İçeriği
|
Orman fonksiyonlarının tanımı ve sınıflandırması, işletme amaçları kavramı ve tanımları, ormancılıktaki mevcut işletme amaçları, işletme amaçlarına karar verme ve temel prensipleri, işletme amaçlarına karar vermede kullanılabilecek temel metotlar ve karar süreçleri, işletme amaçlarına ilişkin uygulamalar-örnek çalışmalar -analiz ve tartışmalar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir
|
-
|
2
|
Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar
|
4
|
3
|
Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir
|
5
|
4
|
Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider
|
4
|
5
|
Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder
|
-
|
6
|
Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar
|
-
|
7
|
Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir
|
-
|
8
|
Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer
|
4
|
9
|
Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır
|
-
|
10
|
Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar
|
4
|
11
|
Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar
|
-
|
12
|
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır
|
-
|