ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Spatial And Temporal Changes of Forest Resources FRE519 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Arazi kullanımları ve orman ekosistemlerinin sınıflandırılmasını hatırlar
    2-Orman ekosistemlerinin yapı ve kuruluşlarının sayısal olarak ortaya konmasını uygular
    3-Orman ekosistemlerinde meydana gelen konumsal ve zamansal değişimlerin nedenlerini çözümler
    4-Coğrafi bilgi sistemleri ve uzaktan algılama teknikleri etkin bir şekilde kullanır
    5-Orman ekosistemlerinde meydana gelen değişiklikler hakkında geleceğe yönelik tahminlerde bulunur
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler3032060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Arazi kullanım sınıflaması K1. S.20-36 K4. Bölüm 1 ve 2
    2 Orman ekosisteminin tasarımı ve sınıflandırılması K1. S.20-36
    3 Orman ekosistemlerinde alan itibariyle meydana gelen zamansal değişimler K1. S.59-62 K3. Bölüm 1 K4. Bölüm 1 ve 2
    4 Orman ekosistem sınıfları arasındaki geçişler K1. S.59-62 K2. S.51-71 K2. S.113-126 K3. Bölüm 1
    5 Orman ekosisteminin konumsal yapısının karakterize edilmesi K1. S.36-42 K2. S.51-71 K3. Bölüm 1
    6 Orman kaynaklarında meydana gelen konumsal değişimler K1. S.59-62 K4. Bölüm 1 ve 2
    7 Orman kaynaklarında konumsal ve zamansal değişimi tetikleyen etmenler K3. Bölüm 9 K4. Bölüm 9
    8 Konumsal ve zamansal değişim tespiti için gerekli veritabanının oluşturulması K1. S.36-49
    9 Coğrafi bilgi sistemlerinin (CBS) konumsal ve zamansal değişimde kullanılması K1. S.36-49 K3. Bölüm 6
    10 CBS uygulama örnekleri ve analizleri K2. S.153-208
    11 Uzaktan algılama tekniklerinin konumsal ve zamansal değişimde kullanılması K2. S.153-208 K3. Bölüm 6
    12 Uzaktan algılama veri kaynakları ve analizi K2. S.153-208 K3. Bölüm 6
    13 FRAGSTAT programının incelenmesi YK1. S. 21-51
    14 Uygulamalı örnekler ve değerlendirme Dersten önce verilecek örnek uygulamalar yapılmalıdır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili İngilizce
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Sedat KELEŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Penman, J., Gytarsky, M., Hiraishi, T., et al., 2003. Good practice guidance for land use, land-use change and forestry, The Intergovernmental Panel on Climate Change (IPCC), ISBN 4-88788-003-0, Japan, 596 p. K2. Farina, A., 1998. Principles and Methods in Landscape Ecology, Chapman Hall Publishing, UK, 235 p. K3. Wulder, M.A., Franklin, S.E., 2007. Understanding Forest Disturbance and Spatial Pattern: Remote Sensing and GIS Applications, Taylor Francis Group, USA, 269 p. K4. Aspinal, R., Hill, M.J., 2008. Land Use Change: Science, Policy and Management, CRC Press Taylor and Francis Group, USA, 232 p.
    Yardımcı Kitap YK1. McGarigal, K., Marks, B.J., 1994. FRAGSTATS: Spatial pattern analysis program for quantifying landscape structure, Oregon State University, Corvallis, USA, 141 p.
    Dersin Amacı Orman ekosistemlerinin yapı ve kuruluşlarında meydana gelen konumsal ve zamansal değişimleri çağdaş bilişim teknolojileri ile sayısal olarak ortaya koymak
    Dersin İçeriği Bu dersin amacı: Arazi kullanımları ve orman ekosistemlerinin sınıflandırılması, Orman ekosistemlerinin yapı ve kuruluşları sayısal olarak ortaya konulması, Orman ekosistemlerinde meydana gelen konumsal ve zamansal değişimlerin nedenlerinin araştırılması, Coğrafi bilgi sistemleri ve uzaktan algılama teknikleri etkin bir şekilde kullanımı, Orman ekosistemlerinde meydana gelen değişikliklerin geleceğe yönelik kestirimlerin yapılması olarak özetlenebilir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Temel bilimler ve mühendislik bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve yeni bilgiler edinebilme yöntemlerine sahiptir 4
    2 Edindiği bilgilerle, ileri düzeyde ormancılık problemlerine uygun deneyler veya yöntemler tasarlar, uygular ve sonuçlarını analiz edip yorumlar -
    3 Ormancılık ve çevre sorunlarına, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarını da dikkate alarak çözüm üretir -
    4 Ormancılık problemlerinin çözümüne yönelik ileri düzeyde disiplinlerarası bir yaklaşımla çözüme gider -
    5 Karşılaşılan ormancılık problemlerinin tespiti ve çözümü aşamasında, ileri düzeyde mesleki etik ve sorumluluk bilinci içerisinde hareket eder -
    6 Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapar ve etkin iletişim sağlar -
    7 Bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanma becerisine sahiptir 5
    8 Çağın getirdiği güncel ormancılık ve diğer alanlardaki problemleri ileri düzeyde tanımlar, kurgular ve çözer -
    9 Ormancılık uygulamaları için gerekli teknikleri ve araçları ileri derecede kullanır 4
    10 Ormancılık faaliyetlerini ileri düzeyde üç boyutlu düşünür, yorumlar, analiz ve sentez yapar 4
    11 Her türlü doğal kaynağı ve doğal olayları ileri düzeyde araştırıp etüt yapar ve rapor yazar 5
    12 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini ileri derecede kavrar ve bilgilerinin güncelliğini sağlayacak yöntemleri kullanır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster