Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 1
|
|
2
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 2
|
|
3
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 3
|
|
4
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 4
|
|
5
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 5
|
|
6
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 6
|
|
7
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 7
|
|
8
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 8
|
|
9
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 9
|
|
10
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 10
|
|
11
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 11
|
|
12
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 12
|
|
13
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 13
|
|
14
|
Tez kapsamında çözülmeye çalışılan probleme
yönelik çalışmalar 14
|
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
İngilizce
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. Ali KARAİPEKLİ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Ruken Esra Demirdöğen 2-)Profesör Dr. Zeynep Gültekin 3-)Profesör Dr. Şevki Adem 4-)Profesör Dr. Volkan Eyüpoğlu
|
Ders Yardımcıları
|
Her öğrencinin sorumlu olduğu öğretim üyesi
|
Kaynaklar
|
Çalışma konusu ile ilgili kitap, makale ve diğer yayınlar
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciye, çalıştığı bilimsel alanla ilgili belirli bir problemi tanımlamayı ve çözümü için gerekli bilgiye ulaşabilmeyi, bilgiyi yorumlayarak kullanabilmeyi ve yeni yöntemler geliştirebilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Yüksek lisans tezi bir öğretim üyesinin danışmanlığında teorik ve uygulamalı derslerin tamamlanmasından sonra öğrencinin özgün bir çalışma yapabilmesini içerir. Bu nedenle tez çalışması süresince öğrenci literatür tarama, veri toplama ve değerlendirme, analiz yapma ve sonuçlarını yazılı olarak sunmaya yönelik olarak danışmanının gözetiminde çalışmalar yapar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Fen bilimleri kapsamında gerekli kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahiptir. Bilginin doğası, kaynağı, sınırları, doğruluğu, güvenirliliği ve geçerliliğini değerlendirme bilgisine sahiptir.
|
-
|
2
|
Alanı ile ilgili temel bilgilerini ve analitik düşünme yeteneğini kullanarak disiplinler arası çalışmalara katılır.
|
-
|
3
|
Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirebilir, karmaşık problem ve konuları belirleyebilir ve analiz edebilir, tartışmalar yapabilir, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirir.
|
4
|
4
|
Alanı ile ilgili araştırmalar ve problemlerin çözülebilmesi amacıyla deney tasarlama, uygulamaya koyma, modern teknik cihazları kullanma, veri toplama ve sonuçları analiz etme becerisine sahiptir.
|
5
|
5
|
Kimya alanındaki uygulamalarda, karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
4
|
6
|
Alanı ile ilgili çalışmaları yürütürken sorumlu olduğu kişi ve kurumları periyodik olarak bilgilendirir, elde ettiği bulguları ve ortaya çıkan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı, sözlü ve gerektiğinde görsel sunum şeklinde ifade eder.
|
-
|
7
|
Alanı ile ilgili kuramsal ve uygulamaya dayalı eksikliklerini belirleyerek gelecek öğrenme süreçlerine yön verir.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili yabancı kaynaklardan ihtiyaç duyduğu bilimsel bilgilere ulaşabilecek, bilgilerini güncelleyebilecek ve meslektaşlarıyla dünya çapında iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir.
|
-
|
9
|
Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve bu yolla bilimsel kaynaklara erişir.
|
4
|
10
|
Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen verileri kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirerek yönetir.
|
-
|
11
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir ve denetler.
|
-
|