Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Ormancılık faaliyetleri ile ilgili genel bilgiler
|
K1 B1
|
2
|
Yaban Hayatı Biyotopları
|
K1 B2
|
3
|
Türkiye`nin flora bölgeleri
|
K1 B3
|
4
|
Ülkemizin ağaç ve çalıları
|
K1 B4
|
5
|
Yaban hayvanları için otlak olan, doğal vejetasyonlar
|
K1 B5
|
6
|
Harita okuma
|
K2 B1
|
7
|
Ormancılık faaliyetleri
|
K2 B2
|
8
|
Yaban hayatına göre orman işletme esasları
|
K2 B3
|
9
|
Ormancılık faaliyetleri öncesinde yaban hayatı
|
K2 B4
|
10
|
Ormancılık faaliyetleri sırasında yaban hayatı
|
K3 B1
|
11
|
Ormancılık faaliyetleri sonrasında yaban hayatı
|
K3 B2
|
12
|
Yaban Hayatı Koşullarını iyileştirmesi
|
K3 B3
|
13
|
Yaban hayatı için alınacak ormancılık tedbirleri 1
|
K3 B4
|
14
|
Yaban hayatı için alınacak ormancılık tedbirleri 2
|
K3 B5
|
Ön Koşul
|
None
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Serhat URSAVAŞ
|
Dersi Verenler
|
1-)Doçent Dr. Serhat Ursavaş
|
Ders Yardımcıları
|
Araş. Gör. Dr. Gamze ERTUĞRUL
|
Kaynaklar
|
K1: Özalp, G., 2015. Yaban hayavanları-Vejetasyon ve Silvikültür. İstanbul Üniversitesi. Orman Fakültesi Ders notları. İstanbul.
K2: Oğurlu, İ., 1988. İşletme ormanlarında yaban hayatı habitatlarının düzenlenmesi. İstanbul üniversitesi Orman Fakültesi dergisi. 38:2, 120-134.
K3: Oğurlu, İ., 1995. Ormancılık ve yaban hayatı koruma-Üretme çalışmalarının koordinasyonu üzerine bir deneme. I. ulusal karadeniz ormancılık kongresi. Karadeniz teknik üniversitesi Orman fakültesi. 23-25 Ekim, Trabzon.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Powerpoint sunumları, bilgisayar, projeksiyon aleti, ders notu
|
Dersin Amacı
|
Devlet tarafından işletilen ormanlarımızda sürdürülebilir orman yönetimi ve odun üretimi yapabilmek için çeşitli silvikültürel uygulamalar yapılmaktadır. En önemli silvikültürel müdahalelerden biri de aralamadır. Ormanlar sadece odun üretimi değil aynı zamanda yaban hayatı habitatlarını barındırma, koruma gibi çeşitli fonksiyonları da sağlamaktadır. Ormanlarda yapılan silvikültürel müdahaleler yaban hayatını etkilemektedir. Bu nedenle doğal alanlarda yaban hayatının korunması için yapılan ormancılık faaliyetlerinin etkilerinin neler olduğunu tartışmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Ormancılık faliyetlerinin yaban hayatı üzerindeki etkilerini aktarmak.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
5
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
5
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
5
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
5
|