ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Doğada Hayatta Kalma YBN506 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaban hayatında doğal kaynaklardan su temin etme ve arıtma tekniklerini özetler.
    2-Doğada ateş yakma ve söndürme yöntemlerini açıklar.
    3-Yaban hayatında yenebilen bitki ve mantarlardan bazılarını tanır.
    4-Doğada hayatta kalmayı sağlayacak yaşam destek araç, gereç ve malzemelerini söyler.
    5-Doğada gerekli olabilecek temel ilk yardım bilgileri ve uygulamalarını yazar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler4013232
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012828
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Ormancılık, yaban hayatı, biyoloji, jeoloji, ekoloji ve madencilik gibi konularda araştırmacılar ve çalışanlar bakımından doğada hayatta kalmayı gerektiren işler ve sektörler K1, K3, K5, YK4
    2 Yaban hayatında su temin etme ve arıtma yöntemleri K1, K2, K3, K4, K5, YK2
    3 Doğal yaşamda doğal malzemeler kullanılarak ateş yakma teknikleri ve ateşin söndürülmesi K1, K2, K3, K5, YK2
    4 Doğadaki malzemeler kullanarak barınak/korunak yapılması, çadır kurulması, bivaklama K1, K2, K3, K4, K5, YK2, YK3
    5 Yaban hayatına uygun giysiler ve özellikleri, farklı zemin ve eğimde yürüyüş, tırmanma ve iniş, ağaca tırmanma ve ağaçtan iniş K1, K2, K5, YK2
    6 Doğada hayatta kalmayı sağlayacak yaşam destek araç, gereç ve malzemeleri ile bunların doğru kullanımı, tehlikeli olabilecek insanlardan ve hayvanlardan korunma K1, K2, K3, YK1
    7 Doğada yön bulma teknikleri, harita okuma, pusula, GPS özellikleri ve kullanımı K1, K2, K5, YK1
    8 Yaban hayatında fazla soğuk, fazla sıcak ve fazla ışıktan, yıldırımdan korunma önerileri K1, K2, K5, YK2
    9 Doğada gerekli olabilecek temel ilk yardım bilgileri ve uygulamaları, temel ilk yardım malzemeleri K1, K3, K4, YK1, YK2
    10 Profesyonel malzemeler olmaksızın yaban hayatında gıda temini için avlanma ve tuzak kurma yöntemleri K1, K3, YK1, YK2
    11 Yaban hayatında yenebilir bitkiler ve mantarlar, zehirli bitkiler ve mantarlar, doğal halat ve ip merdiveni yapımı, düğüm teknikleri, doğal malzmelerden sal yapımı K1, K2, K3, K5, YK2, YK3
    12 Doğada yıkanma, temizlenme gereç ve yöntemleri, doğada hayatta kalmaya dair film ve belgeseller K1, K3
    13 Yaban hayatında açlık, susuzluk, yalnızlık ve tehditlere karşı duygusal savunma geliştirilmesi K2, YK1
    14 Doğa korumanın önemi, gerekliliği, hava, su, ve toprağın kirletilmemesi, doğa koruma ve yaşatma bilincinin geliştirilmesi K3, YK4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Tamer KEÇELİ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Emerson, C. 2016. 100 Deadly Skills: Survival Edition: The SEAL Operative`s Guide to Surviving in the Wild and Being Prepared for Any Disaster, Atria Books, U.S.A. K2. Grylls, B. 2017. Hayatta Kalma Kılavuzu - Güçlüklerden Beslenip Karakterinizi Geliştirerek Hedeflerinize Nasıl Ulaşırsınız?, Portakal Kitap, İstanbul. K3. Ashcroft, F. 2018. Yaşamın Kıyısında - Hayatta Kalma Bilimi, TÜBİTAK yayınları, Ankara. K4. Mcmanners, H. 2009. Dokuz Canlı Ol - Hayatta Kalma Rehberi, Kaknüs Yayınları, İstanbul. K5. Güngör, T., Kara, M. 2007. Doğada Hayatta Kalma Sanatı, Survival El Kitabı, Outdoor Dergisi Özel Eki, 201 sayfa (https://www.outdoorhaber.com/wp-content/uploads/2019/05/survival_el_kitabi.pdf, Erişim tarihi: 17.06.2020).
    Yardımcı Kitap YK1. Grylls, B. 2018. Çamur, Ter ve Gözyaşı (Kendi Kaleminden Bear Grylls`in Yaşam Hikâyesi), Portakal Kitap, İstanbul. YK2. Vahşi Doğada Hayatta Kalma Rehberi, 2016. Popular Science Dergisi, Sayı 55. YK3. https://www.outdoorhaber.com/egitim/bivak-nasil-yapilir-bivaklama-ne-demektir (Erişim tarihi: 17.06.2020). YK4. Primack, R. B. (2012). Koruma Biyolojisi (Çev. Ed.leri: A.Ali Dönmez, E.O. Dönmez). Hacettepe Ü. Yayınları, Ankara.
    Dersin Amacı Yaban hayatı habitatlarında, orman ve diğer ekosistem tiplerini içeren doğada farklı mevsim ve iklim tiplerinde sağlıklı bir şekilde hayatta kalabilmek, avlanmak, beslenmek, barınmak, rekabet etmek için gerekli olan gereçler, aletler, donanımlar, teknikler ve becerilerin öğretilmesi ve bu konudaki deneyimlerin paylaşılmasıdır.
    Dersin İçeriği Doğada su temin etme ve arıtma, ateş yakma teknikleri ve kullanılacak doğal malzemeler, doğadaki malzemeleri kullanarak barınak/korunak yapılması, çadır kurma, doğada hayatta kalmayı sağlayacak yaşam destek araç, gereç ve malzemeleri ve bunların doğru kullanımı, doğada yön bulma yöntemleri, harita okuma, doğada gerekli olabilecek temel ilk yardım bilgileri ve uygulamaları, profesyonel malzemeler olmaksızın doğada hayatta kalma amacına yönelik avlanma ve tuzak kurma yöntemleri, doğada açlık, susuzluk, yalnızlık ve tehditlere karşı duygusal savunma mekanizmalarının geliştirilmesi, doğada yıkanma, temizlenme gereç ve yöntemleri, doğal ortamlara ve yaban hayatındaki etkinliklere uygun giysiler, yaban hayatında yenebilir bitkiler ve mantarlar, doğa koruma ve yaşatma bilinci
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur -
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 3
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. 4
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 4
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. -
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. 3
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. 5
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster