Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Biyocoğrafyanın tanımı, önemi ve tarihsel gelişimi.
|
K1, YK1
|
2
|
Biyocoğrafya ve ekosistem
|
K1
|
3
|
Biyosferdeki döngüler
|
K2
|
4
|
Biyosferdeki çevresel ilişkiler
|
K2
|
5
|
Canlıların dağılışını etkileyen faktörler
|
K1
|
6
|
Canlıların yaşam alanları, biyocoğrafya bölgeleri
|
K1,YK1
|
7
|
Bitkiler ve diğer canlılarla etkileşimler
|
K1
|
8
|
Bitkilerde yayılma ve göç, yeryüzündeki bitki alanları
|
K1
|
9
|
Hayvanların yaşam ortamı şartları
|
K1
|
10
|
Hayvanlar arası ilişkiler
|
K1
|
11
|
Hayvanlarda yayılma ve göç
|
K1
|
12
|
Fitocoğrafya bölgeleri
|
K1, YK1
|
13
|
Zoocoğrafya bölgeleri
|
K1
|
14
|
Paleozoocoğrafya
|
K2
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Murat ATAOL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Akman Y. (2005). Biyocoğrafya, Palme Yayıncılık.
K2. Efe R . (2004). Biyocoğrafya, Çantay Kitabevi.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Brown, J.H. And Gibson, A.C. (2009). Biogeography.
Cox, C.B., Moore, P.D.,Biogeography
|
Dersin Amacı
|
Biyosferi kavratmak, biyosferdeki canlı ortamlarını analiz etmek ve canlılar arasındaki etkileşimi öğretmek.
|
Dersin İçeriği
|
Biyosferdeki farklı ortamların özellikleri, canlıların yeryüzündeki dağılışını etkileye faktörler, canlılar arası etkileşim
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
3
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
4
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
3
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
3
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
3
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|