Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Akarsu Ekosistemleri ve Yaban Hayatı
|
K1 Bölüm 1 sayfa 1-10
|
2
|
Su yapılarının Sucul Faunaya Etkileri
|
K1 Bölüm 1 sayfa 11-21
|
3
|
Balık geçitlerinin diğer yaban hayvanlarına etkileri
|
K2 Bölüm 1
|
4
|
Balık biyolojisi
|
K1 Bölüm 2 sayfa 56-61
|
5
|
Balık göç Davranışları
|
K1 Bölüm 2 sayfa 62-74
|
6
|
Paydaş Katılımı
|
K2 Bölüm 2
|
7
|
Balık Geçitlerinin Tanımı Ve Balık Geçitlerinin Önemi
|
K1 Bölüm 3
|
8
|
Yasal Mevzuat
|
K1 Bölüm 7
|
9
|
Balık Geçitleri İle İlgili Genel Kurallar
|
K1 Bölüm 4
|
10
|
Balık Geçidi Planlamasındaki kriterler ve kısıtlamalar
|
K1 Bölüm 3
|
11
|
Doğala Benzer Balık Geçidi Tipleri
|
K1 Bölüm 5
|
12
|
Teknik Balık Geçitleri
|
K1 Bölüm 6
|
13
|
Balık Geçitlerinin İzlenmesi
|
K1 Bölüm 8
|
14
|
Balık Geçitlerinin Ülkemizdeki Ve Dünyadaki Durumu
|
K1 Bölüm 8
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Arda ÖZEN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Balık Geçitleri ve Balık Göçü Yapıları Tasarım, Boyutlandırma ve İzlem(2016). Ömer Murat TÜFEK. DSİ Yayınları, Ankara.
K2. O Connor, J., Stuart, I. and Jones, M. (2017). Guidelines for the design, approval and construction of fishways. Arthur Rylah Institute for Environmental Research. Technical Report Series No. 274. Department of Environment, Land, Water and Planning, Heidelberg,Victoria.
|
Yardımcı Kitap
|
Ders notları ve sunumları
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı balık geçitleri ile ilgili temel bilgileri vermek ve balıklara etkisinin en aza indirilebilmesi için yapılabilecekler ile ilgili yeterli bilgi düzeyi oluşturmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Balık geçidi tipleri, balık geçitlerinin izlenmesi, balık geçitlerinin yaban hayatına etkisi
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
-
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
5
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
5
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
5
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
-
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
4
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|