ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Balık Gecitleri ve Planlaması YBN507 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farklı Balık türleri için en uygun balık geçitlerini planlar
    2-Farklı balık geçidi tiplerini ve kullanım alanlarını tanımlar
    3-Balık geçitlerinin izlenmesi ile ilgili temel metotları karşılaştırır ve uygun metoda karar verir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5041456
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Akarsu Ekosistemleri ve Yaban Hayatı K1 Bölüm 1 sayfa 1-10
    2 Su yapılarının Sucul Faunaya Etkileri K1 Bölüm 1 sayfa 11-21
    3 Balık geçitlerinin diğer yaban hayvanlarına etkileri K2 Bölüm 1
    4 Balık biyolojisi K1 Bölüm 2 sayfa 56-61
    5 Balık göç Davranışları K1 Bölüm 2 sayfa 62-74
    6 Paydaş Katılımı K2 Bölüm 2
    7 Balık Geçitlerinin Tanımı Ve Balık Geçitlerinin Önemi K1 Bölüm 3
    8 Yasal Mevzuat K1 Bölüm 7
    9 Balık Geçitleri İle İlgili Genel Kurallar K1 Bölüm 4
    10 Balık Geçidi Planlamasındaki kriterler ve kısıtlamalar K1 Bölüm 3
    11 Doğala Benzer Balık Geçidi Tipleri K1 Bölüm 5
    12 Teknik Balık Geçitleri K1 Bölüm 6
    13 Balık Geçitlerinin İzlenmesi K1 Bölüm 8
    14 Balık Geçitlerinin Ülkemizdeki Ve Dünyadaki Durumu K1 Bölüm 8
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Arda ÖZEN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Balık Geçitleri ve Balık Göçü Yapıları Tasarım, Boyutlandırma ve İzlem(2016). Ömer Murat TÜFEK. DSİ Yayınları, Ankara. K2. O Connor, J., Stuart, I. and Jones, M. (2017). Guidelines for the design, approval and construction of fishways. Arthur Rylah Institute for Environmental Research. Technical Report Series No. 274. Department of Environment, Land, Water and Planning, Heidelberg,Victoria.
    Yardımcı Kitap Ders notları ve sunumları
    Dersin Amacı Bu dersin amacı balık geçitleri ile ilgili temel bilgileri vermek ve balıklara etkisinin en aza indirilebilmesi için yapılabilecekler ile ilgili yeterli bilgi düzeyi oluşturmaktır.
    Dersin İçeriği Balık geçidi tipleri, balık geçitlerinin izlenmesi, balık geçitlerinin yaban hayatına etkisi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. -
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur 5
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. 5
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. 5
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. -
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. 4
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster