Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Korunan alan, rehabilitasyon alanı, zoopark, hayvanat bahçesi, milli park, biyosfer rezerv alanı, yönetim planlaması İle İlgili Temel Kavramlar, Teoriler Ve Tarihsel Gelişim
|
K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
2
|
Korunan Alan Tipleri
|
K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
3
|
Sistematik Koruma Planlaması
|
K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
4
|
Önemli Doğa Alanı Yaklaşımı
|
K1 ve YK1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
5
|
Korunan Alanların Tasarlanması Ve Kurulması
|
K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
6
|
Koruma Alanlarının Yönetilmesi
|
K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
7
|
Korunan Alanlarda Boşluk Analizi
|
K1 ve YK2 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
8
|
Planlama kavramı ve tipleri
|
K1 ve K2 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
9
|
Yönetim Planlaması Aşamaları ve Mevzuatı
|
K1 ve K2 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
10
|
Yönetim Planlamasında Uluslararası Boyut
|
K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
11
|
Yönetim Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu
|
K1, YK2 ve YK3 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
12
|
Halkın Katılımı
|
K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
13
|
Yönetim Planlaması Uygulamaları - Vaka İncelemeleri
|
K1, K2, YK2 ve YK3 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
|
14
|
-
|
-
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğretim Üyesi Tarkan YORULMAZ, Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU
|
Kaynaklar
|
K1) Thomas, Lee and Middleton, Julie, (2003). Guidelines for Management Planning of Protected Areas. IUCN Gland, Switzerland and Cambridge, UK. ix + 79pp.
K2) Sulakalan yönetim planlaması rehberi, 176 sayfa, Kuş Araştırmaları Derneği, Ankara, 2007.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1) Eken vd., 2006. Türkiye?nin Önemli Doğa Alanları. Doğa Derneği, Ankara.
YK2) Yeniyurt, C., Hemmami, M., Çağırankaya, S., Koopmanschap E. 2011. Türkiye`nin Ramsar Alanlarında Sulak Alan Yönetim Planları Değerlendirme Raporu. Doğa Derneği, Ankara, Türkiye.
YK3) Zeydanlı vd., 2012. Identification of Prime Butterfly Areas in Turkey using systematic conservation planning: Challenges and opportunities. Biological Conservation 150 (2012) 86?93.
YK4) Doğa Koruma Merkezi 2011, Şavşat Orman İşletme Müdürlüğü Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu: Hızlı Biyolojik Çeşitlilik Değerlendirme Çalışması, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Korunan alanın ne olduğu, korunan alan tipleri, korunan alan tasarımı, ulusal ve uluslararası mevzuatı, henüz doğallığı bozulmamış alanların kontrol altına alınması ve nasıl yönetilmeleri gerektiğini açıklamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Korunan alanlar ile ilgili temel kavramlar, korunan alan tipleri, korunan alanların tasarımı, korunan alanlara yönelik yönetim planlaması hazırlıkları, Sistematik Koruma Planlaması, Önemli Doğa Alanı yaklaşımı, yönetim planlamasının mevzuat açısından irdelenmesi, planlamanın tarihsel gelişimi, Dünyadan ve Türkiye?den vaka incelemeleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
4
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
5
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
-
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
5
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
5
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|