ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Korunan Alanlarda Yönetim Planlaması YBN510 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Korunan alan, rehabilitasyon alanı, zoopark, hayvanat bahçesi, yönetim planlaması gibi temel kavramların anlamlarını açıklar.
    2-Korunan alanların sınıflandırılması, yönetim amaçları ve işlevleri konularında örnekler verir.
    3-Korunan alanlarda yönetim planlaması ile ilgili ulusal ve uluslararası kurum-kuruluşların çalışmaları ve bu çalışmaların planlama açısından önemi hakkında sıralama yapar.
    4-Korunan alanlarda yönetim planlamalarının etkileri konusunda ulusal ve uluslararası örnekler verir.
    5-Yönetim planı örneklerini birbiri ile kıyaslayarak analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13452
    Ödevler5015050
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5015050
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   194
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,47 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Korunan alan, rehabilitasyon alanı, zoopark, hayvanat bahçesi, milli park, biyosfer rezerv alanı, yönetim planlaması İle İlgili Temel Kavramlar, Teoriler Ve Tarihsel Gelişim K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    2 Korunan Alan Tipleri K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    3 Sistematik Koruma Planlaması K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    4 Önemli Doğa Alanı Yaklaşımı K1 ve YK1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    5 Korunan Alanların Tasarlanması Ve Kurulması K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    6 Koruma Alanlarının Yönetilmesi K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    7 Korunan Alanlarda Boşluk Analizi K1 ve YK2 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    8 Planlama kavramı ve tipleri K1 ve K2 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    9 Yönetim Planlaması Aşamaları ve Mevzuatı K1 ve K2 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    10 Yönetim Planlamasında Uluslararası Boyut K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    11 Yönetim Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu K1, YK2 ve YK3 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    12 Halkın Katılımı K1 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    13 Yönetim Planlaması Uygulamaları - Vaka İncelemeleri K1, K2, YK2 ve YK3 içerisinde ilgili bölümün okunarak özet çıkartılması
    14 - -
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Okan ÜRKER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğretim Üyesi Tarkan YORULMAZ, Doç. Dr. Ülkü Nihan YAZGAN TAVŞANOĞLU
    Kaynaklar K1) Thomas, Lee and Middleton, Julie, (2003). Guidelines for Management Planning of Protected Areas. IUCN Gland, Switzerland and Cambridge, UK. ix + 79pp. K2) Sulakalan yönetim planlaması rehberi, 176 sayfa, Kuş Araştırmaları Derneği, Ankara, 2007.
    Yardımcı Kitap YK1) Eken vd., 2006. Türkiye?nin Önemli Doğa Alanları. Doğa Derneği, Ankara. YK2) Yeniyurt, C., Hemmami, M., Çağırankaya, S., Koopmanschap E. 2011. Türkiye`nin Ramsar Alanlarında Sulak Alan Yönetim Planları Değerlendirme Raporu. Doğa Derneği, Ankara, Türkiye. YK3) Zeydanlı vd., 2012. Identification of Prime Butterfly Areas in Turkey using systematic conservation planning: Challenges and opportunities. Biological Conservation 150 (2012) 86?93. YK4) Doğa Koruma Merkezi 2011, Şavşat Orman İşletme Müdürlüğü Amenajman Planlarına Biyolojik Çeşitliliğin Entegrasyonu: Hızlı Biyolojik Çeşitlilik Değerlendirme Çalışması, Ankara.
    Dersin Amacı Korunan alanın ne olduğu, korunan alan tipleri, korunan alan tasarımı, ulusal ve uluslararası mevzuatı, henüz doğallığı bozulmamış alanların kontrol altına alınması ve nasıl yönetilmeleri gerektiğini açıklamaktır.
    Dersin İçeriği Korunan alanlar ile ilgili temel kavramlar, korunan alan tipleri, korunan alanların tasarımı, korunan alanlara yönelik yönetim planlaması hazırlıkları, Sistematik Koruma Planlaması, Önemli Doğa Alanı yaklaşımı, yönetim planlamasının mevzuat açısından irdelenmesi, planlamanın tarihsel gelişimi, Dünyadan ve Türkiye?den vaka incelemeleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 4
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur 5
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. -
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 5
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. -
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. 5
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster