ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaban Hayatında Uzaktan Algılama YBN517 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Uzaktan algılamayı yorumlar
    2-Yaban hayatında uzaktan algılama tekniklerini uygular
    3-Yaban hayatı habitat alanlarının değerlendirilmesinde farklı uzaktan algılama verilerini kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler5023060
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)0000
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   174
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,8 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Uzaktan Algılama Kavramı K1-Giriş Bölümü
    2 Uzaktan Algılamanın Tarihçesi K1-Giriş Bölümü
    3 Uzaktan Algılama Sürecinin Gerçekleşmesi K1-Giriş Bölümü
    4 Uzaktan Algılamada Verilerin Elde Edilmesi K1-Giriş Bölümü
    5 Yaban Hayatı Kavramı K2-Giriş
    6 Yaban Hayatı Yaşam Ortamları K2-Bölüm2
    7 Yaban Hayatı Envanteri-I K2-Bölüm3
    8 Yaban Hayatı Envanteri-II K2-Bölüm 3
    9 Yaban Hayatı Habitatının Değerlendirilmesinde Uzaktan Algılama K3,K4, K5 ve K6-Giriş, Materyal ve Metod, Sonuç ve Tartışma Bölümleri
    10 Yaban Hayatı Habitatı ve Envanterinde Kullanılan Uzaktan Algılama Verileri-I K3,K4, K5 ve K6-Giriş, Materyal ve Metod, Sonuç ve Tartışma Bölümleri
    11 Yaban Hayatı Habitatı ve Envanterinde Kullanılan Uzaktan Algılama Verileri-I K3,K4, K5 ve K6-Giriş, Materyal ve Metod, Sonuç ve Tartışma Bölümleri
    12 Uzaktan Algılama ile Yaban Hayatı İzleme Projesi-I K4, K5, K6
    13 Uzaktan Algılama ile Yaban Hayatı İzleme Projesi-II K4, K5, K6
    14 Uzaktan Algılama ile Yaban Hayatı İzleme Projesi-III K4, K5, K6
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Alkan GÜNLÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Arş. Gör. Dr. Sinan BULUT
    Kaynaklar K1.Günlü, A. (2009). Yetişme Ortamı Envanterinin Doğrudan, Dolaylı ve Uzaktan Algılama Yöntemleriyle Belirlenmesi ve Karşılaştrılması; Doktora Tezi, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, s175. K2. Morrison, M.L., Block, W.M., Strickland, M.D., Collier, B.A., & Peterson, M.J. (2008). Wildlife Study Design. Springer.386 pp. K3.McDermid, G.J., Hall, R.J., Sanchez-Azofeifa, G.A., Franklin, S.E., Stenhouse, G.B., Kobliuk, T., & LeDrew, E.F. (2009). Remote sensing and forest inventory for wildlife habitat assessment. Forest Ecology and Management 257, 2262-2269. K4. Mert, A., Aksan, Ş., Özkan, Y.U., & Özdemir, İ. (2016). Landsat-8 OLI uydu görüntüsünden çıkarılan arazi çeşitliliği ile kuş türü zenginliği arasındaki ilişkiler. Türkiye Ormancılık Dergisi, 17(1), 68-72. K5. Buğdaycı, İ., Varlık, A., & Mutlu, F. (2019). İnsansız Hava Aracı Kullanılarak Anadolu Yaban Koyunlarının Popülasyonunun Belirlenmesi: Konya-Bozdağ Bölgesi. Ömer Halisdemir Üniversitesi Mühendislik Bilimleri Dergisi, 8(2), 882-891. K6. Vogeler, J.C., & Cohen, W.B. (2016). A review of the role of active remote sensing and data fusion for characterizing forest in wildlife habitat models. Revısta De Teledeteccıón Spanish Association of Remote Sensing, 45, 1-14.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yaban hayatı çalışmalarında özellikle envanter çalışmalarını en aza indirgemek amacıyla uzaktan algılamanın yaygın bir şekilde kullanılması
    Dersin İçeriği Yaban hayatı çalışmalarında farklı uzaktan algılama verilerinin kullanılması
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 3
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur 3
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 4
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. -
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. -
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. 3
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. 4
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster