Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş, genel bilgiler, amaç
|
K1: Bölüm 1 okunmalıdır.
|
2
|
Habitat parçalanmaları ve yaban hayatına etkileri
|
K5: Bölüm 1 okunmalıdır.
|
3
|
Parçalanmış habitatlarda yaban hayatı popülasyonlarının bağlanması
|
K2: Bölüm 1 okunmalıdır.
|
4
|
Arazi çalışması
|
D1: Bölüm 1 okunmalıdır.
|
5
|
Yaban hayatı koridoru-1
|
K3: Bölüm 1 okunmalıdır.
|
6
|
Yaban hayatı koridoru-2
|
K3: Bölüm 2 okunmalıdır.
|
7
|
Yaban hayatı koridoru-3
|
K3: Bölüm 2 okunmalıdır.
|
8
|
Koridorların planlanması-1
|
K3: Bölüm 3 okunmalıdır.
|
9
|
Koridorların planlanması-2
|
K5: Bölüm 2 okunmalıdır.
|
10
|
Koridorların planlanması-3
|
K5: Bölüm 2 okunmalıdır.
|
11
|
Örnek çalışma: Fil koridorları
|
K4: Bölüm 4 okunmalıdır.
|
12
|
Örnek çalışma: Vermont Deneyimleri
|
K2: Bölüm 5 okunmalıdır.
|
13
|
Ekolojik köprüler
|
K2: Bölüm 6 okunmalıdır.
|
14
|
Koridorların restorasyonu
|
K3: Bölüm 5 okunmalıdır.
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Ali Uğur Özcan
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Lindenmayer, D. B., & Fischer, J. (2013). Habitat fragmentation and landscape change: an ecological and conservation synthesis. Island Press.
K2. Forman, R. T. (2012). Safe passages: highways, wildlife, and habitat connectivity. Island Press.
K3. Hilty, J. A., Lidicker Jr, W. Z., & Merenlender, A. M. (2012). Corridor ecology: the science and practice of linking landscapes for biodiversity conservation. Island Press.
K4. Forman, R. T. (2012). Safe passages: highways, wildlife, and habitat connectivity. Island Press.
K5. Bonnin, M. (2007). The Pan-European Ecological Network--taking Stock (Vol. 146). Council of Europe.
|
Yardımcı Kitap
|
Haritalar
|
Dersin Amacı
|
Habitatlar arasındaki yaban hayatı koridorlarının özelliklerinin ve işlevlerinin anlaşılması, izole habitatlar arasında koridorların planlamasıdır.
|
Dersin İçeriği
|
Habitat parçalanmaları, koridorların özellik ve işlevleri ve habitatlar arasındaki koridorların planlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
5
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
4
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
-
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
5
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
5
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
-
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|