ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaban Hayatı Koridorları ve Planlaması YBN524 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaban hayatı koridorlarını açıklar.
    2-Yaban hayatı koridorlarının işlevlerini kavrar.
    3-Habitat parçalanmasını açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012525
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   172
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,73 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş, genel bilgiler, amaç K1: Bölüm 1 okunmalıdır.
    2 Habitat parçalanmaları ve yaban hayatına etkileri K5: Bölüm 1 okunmalıdır.
    3 Parçalanmış habitatlarda yaban hayatı popülasyonlarının bağlanması K2: Bölüm 1 okunmalıdır.
    4 Arazi çalışması D1: Bölüm 1 okunmalıdır.
    5 Yaban hayatı koridoru-1 K3: Bölüm 1 okunmalıdır.
    6 Yaban hayatı koridoru-2 K3: Bölüm 2 okunmalıdır.
    7 Yaban hayatı koridoru-3 K3: Bölüm 2 okunmalıdır.
    8 Koridorların planlanması-1 K3: Bölüm 3 okunmalıdır.
    9 Koridorların planlanması-2 K5: Bölüm 2 okunmalıdır.
    10 Koridorların planlanması-3 K5: Bölüm 2 okunmalıdır.
    11 Örnek çalışma: Fil koridorları K4: Bölüm 4 okunmalıdır.
    12 Örnek çalışma: Vermont Deneyimleri K2: Bölüm 5 okunmalıdır.
    13 Ekolojik köprüler K2: Bölüm 6 okunmalıdır.
    14 Koridorların restorasyonu K3: Bölüm 5 okunmalıdır.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Ali Uğur Özcan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Lindenmayer, D. B., & Fischer, J. (2013). Habitat fragmentation and landscape change: an ecological and conservation synthesis. Island Press. K2. Forman, R. T. (2012). Safe passages: highways, wildlife, and habitat connectivity. Island Press. K3. Hilty, J. A., Lidicker Jr, W. Z., & Merenlender, A. M. (2012). Corridor ecology: the science and practice of linking landscapes for biodiversity conservation. Island Press. K4. Forman, R. T. (2012). Safe passages: highways, wildlife, and habitat connectivity. Island Press. K5. Bonnin, M. (2007). The Pan-European Ecological Network--taking Stock (Vol. 146). Council of Europe.
    Yardımcı Kitap Haritalar
    Dersin Amacı Habitatlar arasındaki yaban hayatı koridorlarının özelliklerinin ve işlevlerinin anlaşılması, izole habitatlar arasında koridorların planlamasıdır.
    Dersin İçeriği Habitat parçalanmaları, koridorların özellik ve işlevleri ve habitatlar arasındaki koridorların planlanması dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur 5
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. 4
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. -
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. 5
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 5
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. -
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. -
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster