Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tür izleme ve aksiyon planı amacı, kapsamı
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
Tür bilgisi, tür özellikleri, davranışı
|
K1-Bölüm-2
|
3
|
Tür habitat bilgilri, ekosistemler
|
K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-1
|
4
|
Türün dağılımlarının tespiti
|
K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-1
|
5
|
Türün popülasyon dinamiğinin belirlenmesi
|
K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-2
|
6
|
Türü etkileyen tehditlerin belirlenmesi
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4
|
7
|
Tür izleme çalışmaları
|
K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-5
|
8
|
Acsiyon yönteminin ve sürecinin belirlenmesi
|
K1-Bölüm-5
|
9
|
Paydaşların belirlenmesi ve görevlendirme süreçleri
|
K1-Bölüm-5
|
10
|
Aksiyon planının uygulanması
|
K1-Bölüm-5
|
11
|
Habitat koruma
|
K1-Bölüm-6, K2-Bölüm-6, K3-Bölüm-4
|
12
|
aksiyon planının sonuçlandırılması
|
K1-Bölüm-7, K2-Bölüm-6
|
13
|
Aksiyon planı sonrası izleme süreçlerinin pelirlenmesi
|
K1-Bölüm-7, K2-Bölüm-6
|
14
|
Tür izleme ve koruma
|
K1-Bölüm-6, K2-Bölüm-6, K3-Bölüm-4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Uys. Tarkan Yorulmaz
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Öğr. Gör. Ali Onur Sayar
|
Kaynaklar
|
K1- IUCN (2008). Strategic planning for species conservation : a handbook, version 1.0, Gland, Switzerland : IUCN Species Survival Commission, pp 107.
K2 -Anthony R. E. Sinclair, John M. Fryxell and Graeme Caughley. (2006). Wildlife Ecology, Conservation and Management. Second Edition Blackwell Publishing, Malden, xii + 469 pp.
K-3-Macdonald, D., Service, K. (2009). Key Topics in Conservation Biology. Blackwell publishing, Oxford, p 307.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Yaban hayatında korunma önceliği olan türlerin belirlenme süreçlerini öğretmek ve türlerin korunmasına yönelik izleme ve eylem planlarının oluşturulması ve yönetilmesi aşamalarını öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Tür koruma ve izleme çalışmaları, Tür eylem planı hazırlama aşamalar, Tür koruma yönetimi, Türü etkileyen tehtitlerin belirlenmesi, Tür eylem planı uygulamaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır.
|
5
|
2
|
Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur
|
-
|
3
|
Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir.
|
-
|
4
|
Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır.
|
-
|
5
|
Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur.
|
4
|
6
|
Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır.
|
4
|
7
|
Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir.
|
4
|
8
|
Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır.
|
-
|
9
|
Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir.
|
-
|
10
|
Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir.
|
-
|
11
|
Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
|
-
|
12
|
Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir.
|
3
|
13
|
Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır.
|
-
|
14
|
Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır.
|
-
|