ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaban Hayatında Tür İzleme ve Tür Eylem Planları YBN516 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tür izleme ve koruma süreçlerini planlar
    2-Tür eylem planını icra eder
    3-Tür koruma ve Eylem planı hazırlama süreçlerini öğretir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1511515
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)2513535
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   180
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tür izleme ve aksiyon planı amacı, kapsamı K1-Bölüm-1
    2 Tür bilgisi, tür özellikleri, davranışı K1-Bölüm-2
    3 Tür habitat bilgilri, ekosistemler K1-Bölüm-2, K2-Bölüm-1
    4 Türün dağılımlarının tespiti K2-Bölüm-2, K3-Bölüm-1
    5 Türün popülasyon dinamiğinin belirlenmesi K2-Bölüm-3, K3-Bölüm-2
    6 Türü etkileyen tehditlerin belirlenmesi K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-4
    7 Tür izleme çalışmaları K1-Bölüm-4, K2-Bölüm-5
    8 Acsiyon yönteminin ve sürecinin belirlenmesi K1-Bölüm-5
    9 Paydaşların belirlenmesi ve görevlendirme süreçleri K1-Bölüm-5
    10 Aksiyon planının uygulanması K1-Bölüm-5
    11 Habitat koruma K1-Bölüm-6, K2-Bölüm-6, K3-Bölüm-4
    12 aksiyon planının sonuçlandırılması K1-Bölüm-7, K2-Bölüm-6
    13 Aksiyon planı sonrası izleme süreçlerinin pelirlenmesi K1-Bölüm-7, K2-Bölüm-6
    14 Tür izleme ve koruma K1-Bölüm-6, K2-Bölüm-6, K3-Bölüm-4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Uys. Tarkan Yorulmaz
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Öğr. Gör. Ali Onur Sayar
    Kaynaklar K1- IUCN (2008). Strategic planning for species conservation : a handbook, version 1.0, Gland, Switzerland : IUCN Species Survival Commission, pp 107. K2 -Anthony R. E. Sinclair, John M. Fryxell and Graeme Caughley. (2006). Wildlife Ecology, Conservation and Management. Second Edition Blackwell Publishing, Malden, xii + 469 pp. K-3-Macdonald, D., Service, K. (2009). Key Topics in Conservation Biology. Blackwell publishing, Oxford, p 307.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Yaban hayatında korunma önceliği olan türlerin belirlenme süreçlerini öğretmek ve türlerin korunmasına yönelik izleme ve eylem planlarının oluşturulması ve yönetilmesi aşamalarını öğretmek
    Dersin İçeriği Tür koruma ve izleme çalışmaları, Tür eylem planı hazırlama aşamalar, Tür koruma yönetimi, Türü etkileyen tehtitlerin belirlenmesi, Tür eylem planı uygulamaları
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Yaban hayatına yönelik sorunları tanımlayabilme, küresel, toplumsal ve ekosistem koşullarına alternatif çözümler üretebilme becerisi kazanır. 5
    2 Yaban hayatının korunması, geliştirilmesi ve sunduğu ürün ve hizmetlerden yararlanma arasında denge kurma becerisine sahip olur -
    3 Yaban Hayatı alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmasını yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. -
    4 Akademik kariyerinde kendini başarılı kılacak bilgi ve becerileri kazanır. -
    5 Ekip çalışması yapabilme, bağımsız davranma, inisiyatif kullanma, analitik düşünme ve etkin iletişim becerisine sahip olur. 4
    6 Bir problemi, bağımsız olarak tanımlayabilme, çözüm yöntemleri önerebilme, bunları uygulayabilme ve sonuçlarını değerlendirebilme becerisini kazanır. 4
    7 Yaban Hayatı alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 4
    8 Yaban Hayatı ile ilgili Ulusal ve Uluslararası güncel sorunları değerlendirme becerisi kazanır. -
    9 Yaban Hayatı alanının gerektirdiği güncel bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanarak bilimsel kaynaklara ulaşabilir. -
    10 Yaban Hayatı alanında gerekli teknikleri ve cihazları kullanarak alanındaki bilgileri aktarabilir. -
    11 Programın eğitim dilinde ileri düzeyde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. -
    12 Sürdürülebilir Yaban hayatı yönetim ve planları ile ilgili metodoloji geliştirme bilgisi edinir. 3
    13 Mesleki alanla ilgili her faaliyette ahlaki ve profesyonelce davranır. -
    14 Yaban Hayatını ve doğal kaynakları korumayı ve bu konularda toplumu bilgilendirme ve uyarma bilinci ve becerisi kazanır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster