ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    İleri C++ Programlama EBM503 GÜZ-BAHAR 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Problem çözümlerini nesneye yönelik olarak ifade edebilmek için gerekli temel yapıları tanımlar.
    2-Nesneye yönelik çözümleri bir standarda göre gösterir.
    3-Bir soruna en etkili nesne yönelimli çözümü seçer.
    4-Tasarım örüntülerinin temel kavramlarını uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje3015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 GİRİŞ Neden Nesne Teknolojisi? K1-Bölüm-1
    2 C ++: Daha İyi Bir C Nesne yönelimli olmayan özellikler K1-Bölüm-2
    3 Sınıf ve Nesne, Üyelere Erişimi Kontrol Etme K1-Bölüm-3
    4 Sınıf Nesnelerini Başlatma: Constructors (Yapıcı), Destructors (Yıkıcı) K1-Bölüm-6
    5 Sabit Nesneler ve Sabit Üye İşlevleri, Statik Sınıf Üyeleri K1-Bölüm-8
    6 Operatör Aşırı Yüklemesi K1-Bölüm-12
    7 MİRAS, Üyeleri Yeniden Tanımlama (İsim Gizleme) , Giriş kontrolü - I K1-Bölüm-14
    8 MİRAS, Üyeleri Yeniden Tanımlama (İsim Gizleme), Giriş kontrolü - II K1-Bölüm-14
    9 Özel Üye İşlevleri ve Miras, Çoklu Kalıtım , K1-Bölüm-15
    10 Polimorfizm K1-Bölüm-15
    11 Birleşik Modelleme Dili (UML), EXCEPTIONS K2-Bölüm-2
    12 Şablonlar K1-Bölüm-16
    13 Standart Şablon Kütüphanesi (STL) K1-Bölüm-16
    14 Nesne Tasarımı K2-Bölüm-4
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Selim BUYRUKOĞLU
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Eckel, B. (2000). Thinking In C++ . (2nd ed.). Prentice-Hall. K2- Bruegge, B., & Dutoit, A. H. (2010). Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns and Java. (3rd ed.). Prentice Hall.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını anlamak. - Sınıf geliştirmek ve nesneye yönelik programlar yazmak için C ++ kullanımı. - Nesne yönelimli programlar yazmak için mevcut sınıfları ve şablonları yeniden kullanmak.
    Dersin İçeriği Neden Nesne Teknolojisi?, Sınıf ve Nesne, Üyelere Erişimi Kontrol Etme, Operatör Aşırı Yüklemesi, MİRAS, Üyeleri Yeniden Tanımlama (İsim Gizleme) , Giriş kontrolü, Birleşik Modelleme Dili (UML), Şablonlar, Nesne Tasarımı
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar. -
    2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. -
    3 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular. -
    4 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. -
    5 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. -
    6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. -
    7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. -
    8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir. -
    9 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular. -
    10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster