Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
GİRİŞ Neden Nesne Teknolojisi?
|
K1-Bölüm-1
|
2
|
C ++: Daha İyi Bir C Nesne yönelimli olmayan özellikler
|
K1-Bölüm-2
|
3
|
Sınıf ve Nesne, Üyelere Erişimi Kontrol Etme
|
K1-Bölüm-3
|
4
|
Sınıf Nesnelerini Başlatma: Constructors (Yapıcı), Destructors (Yıkıcı)
|
K1-Bölüm-6
|
5
|
Sabit Nesneler ve Sabit Üye İşlevleri, Statik Sınıf Üyeleri
|
K1-Bölüm-8
|
6
|
Operatör Aşırı Yüklemesi
|
K1-Bölüm-12
|
7
|
MİRAS, Üyeleri Yeniden Tanımlama (İsim Gizleme) , Giriş kontrolü - I
|
K1-Bölüm-14
|
8
|
MİRAS, Üyeleri Yeniden Tanımlama (İsim Gizleme), Giriş kontrolü - II
|
K1-Bölüm-14
|
9
|
Özel Üye İşlevleri ve Miras, Çoklu Kalıtım ,
|
K1-Bölüm-15
|
10
|
Polimorfizm
|
K1-Bölüm-15
|
11
|
Birleşik Modelleme Dili (UML), EXCEPTIONS
|
K2-Bölüm-2
|
12
|
Şablonlar
|
K1-Bölüm-16
|
13
|
Standart Şablon Kütüphanesi (STL)
|
K1-Bölüm-16
|
14
|
Nesne Tasarımı
|
K2-Bölüm-4
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Selim BUYRUKOĞLU
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1- Eckel, B. (2000). Thinking In C++ . (2nd ed.). Prentice-Hall.
K2- Bruegge, B., & Dutoit, A. H. (2010). Object-Oriented Software Engineering Using UML, Patterns and Java. (3rd ed.). Prentice Hall.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Nesne Tabanlı Programlama kavramlarını anlamak. - Sınıf geliştirmek ve nesneye yönelik programlar yazmak için C ++ kullanımı. - Nesne yönelimli programlar yazmak için mevcut sınıfları ve şablonları yeniden kullanmak.
|
Dersin İçeriği
|
Neden Nesne Teknolojisi?, Sınıf ve Nesne, Üyelere Erişimi Kontrol Etme, Operatör Aşırı Yüklemesi, MİRAS, Üyeleri Yeniden Tanımlama (İsim Gizleme) , Giriş kontrolü, Birleşik Modelleme Dili (UML), Şablonlar, Nesne Tasarımı
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar.
|
-
|
2
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
-
|
3
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
-
|
5
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
-
|
6
|
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
|
-
|
7
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
-
|
8
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir.
|
-
|
9
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular.
|
-
|
10
|
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
-
|