ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgisayar Mimarisi ve Organizasyonu EBM525 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgisayar sisteminin organizasyon yapısını yorumlar.
    2-Bilgisayar sisteminin birimlerinin çalışma mantığını yorumlar.
    3-Bilgisayar sisteminde bellek yapısını ve bellek kullanımını tanımlar.
    4-Bilgileri işlemek için veri gösterimini uygular.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje3015050
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   168
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,6 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Temel Bilgisayar Mimarisi ve Kavramları K1-Bolüm-1, K2-Bölüm-1
    2 Bilgisayar ve Mikroişlemcilerin Gelişimi ve Kısa Tarihi K1- Bölüm-1,2, K2- Bölüm-2
    3 Performans Ölçütleri ve Terimleri K1-Bölüm-2,3
    4 Assembly Komut Yapıları ve Tasarımı-1 K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3
    5 Assembly Komut Yapıları ve Tasarımı-2 K1- Bölüm-3
    6 Aritmetik İşlem Birim ve Yapıları-1 K1- Bölüm-4
    7 Aritmetik İşlem Birim ve Yapıları-2 K1- Bölüm-4,5
    8 Veriyolu Tasarımı ve Kontrol K1- Bölüm-6, K2-Bölüm-5
    9 Pipeline Tekniği (ILP) K1- Bölüm-7
    10 Bellek Hiyerarşisi, Ön ve Sanal Bellek K1-Bölüm-7,8
    11 Bellek Yönetimi K1-Bölüm-9,10
    12 G/Ç ve Arayüz Tasarımı K1- Bölüm-11
    13 Paralel işlemciler 1 K1- Bölüm-12
    14 Paralel işlemciler 2 K1- Bölüm-12
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Fuat TÜRK
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Randal, E. B., & David, R. (2011). Computer Systems: A Programmer`s Perspective, International Edition, Pearson Higher Education, (2nd ed).. K2. William, S. (2010). Computer Organization and Architecture: Designing for Performance, Prentice Hall, (3rd ed).
    Yardımcı Kitap YK1. Andrew, T. (2006). Structured Computer Organization, 5/E, Prentice Hall.
    Dersin Amacı Öğrenciler bilgisayar mimarisinin temel kavram ve tekniklerini tanıtma. Bilgisayar bileşenleri ve bağlantıları, bellek, önbellek, sanal bellek, giriş-çıkış işlemleri için gerekli becerilerini geliştirme. Adresleme modlarını ve kavramlarını tanıma becerisini kazanma.
    Dersin İçeriği Bilgisayar sisteminin tanıtılması,Bilgileri gösterme ve oynatma, Programın makine dil seviyesinde gösterilmesi, Y86 Komut mimarisi, Mantık tasarımının tanıtılması, Donanım kontrol dili
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar. -
    2 Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir. 4
    3 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular. -
    4 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 4
    5 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir. -
    6 Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 3
    7 Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır. -
    8 Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir. -
    9 Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular. 4
    10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster