Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Temel Bilgisayar Mimarisi ve Kavramları
|
K1-Bolüm-1, K2-Bölüm-1
|
2
|
Bilgisayar ve Mikroişlemcilerin Gelişimi ve Kısa Tarihi
|
K1- Bölüm-1,2, K2- Bölüm-2
|
3
|
Performans Ölçütleri ve Terimleri
|
K1-Bölüm-2,3
|
4
|
Assembly Komut Yapıları ve Tasarımı-1
|
K1-Bölüm-3, K2-Bölüm-3
|
5
|
Assembly Komut Yapıları ve Tasarımı-2
|
K1- Bölüm-3
|
6
|
Aritmetik İşlem Birim ve Yapıları-1
|
K1- Bölüm-4
|
7
|
Aritmetik İşlem Birim ve Yapıları-2
|
K1- Bölüm-4,5
|
8
|
Veriyolu Tasarımı ve Kontrol
|
K1- Bölüm-6, K2-Bölüm-5
|
9
|
Pipeline Tekniği (ILP)
|
K1- Bölüm-7
|
10
|
Bellek Hiyerarşisi, Ön ve Sanal Bellek
|
K1-Bölüm-7,8
|
11
|
Bellek Yönetimi
|
K1-Bölüm-9,10
|
12
|
G/Ç ve Arayüz Tasarımı
|
K1- Bölüm-11
|
13
|
Paralel işlemciler 1
|
K1- Bölüm-12
|
14
|
Paralel işlemciler 2
|
K1- Bölüm-12
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğretim Üyesi Fuat TÜRK
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Randal, E. B., & David, R. (2011). Computer Systems: A Programmer`s Perspective, International Edition, Pearson Higher Education, (2nd ed)..
K2. William, S. (2010). Computer Organization and Architecture: Designing for Performance, Prentice Hall, (3rd ed).
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Andrew, T. (2006). Structured Computer Organization, 5/E, Prentice Hall.
|
Dersin Amacı
|
Öğrenciler bilgisayar mimarisinin temel kavram ve tekniklerini tanıtma. Bilgisayar bileşenleri ve bağlantıları, bellek, önbellek, sanal bellek, giriş-çıkış işlemleri için gerekli becerilerini geliştirme. Adresleme modlarını ve kavramlarını tanıma becerisini kazanma.
|
Dersin İçeriği
|
Bilgisayar sisteminin tanıtılması,Bilgileri gösterme ve oynatma, Programın makine dil seviyesinde gösterilmesi, Y86 Komut mimarisi, Mantık tasarımının tanıtılması, Donanım kontrol dili
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye ulaşır, değerlendirir, yorumlar.
|
-
|
2
|
Sınırlı ya da eksik verileri kullanarak bilimsel yöntemlerle bilgiyi tamamlar ve uygular; değişik disiplinlere ait bilgileri bütünleştirir.
|
4
|
3
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği alanında istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarlar ve uygular.
|
-
|
4
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliği problemlerini yorumlar, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
|
4
|
5
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir.
|
-
|
6
|
Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar.
|
3
|
7
|
Çok disiplinli takımlarda liderlik yapar, karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirir ve sorumluluk alır.
|
-
|
8
|
Verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel, mesleki ve etik değerleri gözetir.
|
-
|
9
|
Elektronik ve Bilgisayar Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler, öğrenir ve uygular.
|
4
|
10
|
Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarır.
|
-
|