Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Bilimin Tanımı, Özellikleri, Tarihsel Gelişimi (Bilim, Disiplin, Araştırma)
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Bilimsel Araştırma ve Bilimsel Araştırma Süreci - Etik ve Bilimsel Araştırmada Temel Etik İlkeler (Etik Kavramı, Araştırma Etiği, Etik İhlalleri, Referans Verme)
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Bilimsel Araştırma Yöntemleri (Tümdengelim, Tümevarım, Nicel ve Nitel Araştırma yöntemleri)
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Veri Toplama Araçları (Veri ve Türleri, Veri Toplama Aşamaları
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Ölçme Yöntemleri
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Analiz Yöntemleri (Nitel ve Nicel Araştırma Yöntemlerinde Veri Analizi)
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
Geçerlilik ve Güvenirlik
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
Bilimsel Yayın Türleri
|
K1, Bölüm 8
|
9
|
Makale Yazımında Temel Kurallar (Başlık, Öz, Anahtar Kelimeler, Giriş, Kuram, Yöntem, Yorumlama, Sonuç ve öneriler, Teşekkür, Referans verme)
|
K1, Bölüm 9
|
10
|
Bilimsel Yayın Okuryazarlığı
|
K1, Bölüm 10
|
11
|
Araştırma Önerisi Yazma
|
K1, Bölüm 11
|
12
|
Bilimsel Makale Yazımı -1
|
K1, Bölüm 12
|
13
|
Bilimsel Makale Yazımı -2
|
K1, Bölüm 13
|
14
|
Yükseköğretim Kurulu Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi.
|
K1, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tolga ZAMAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 - Kozak, M. (2017). Bilimsel araştırma tasarım yazım ve yayım teknikleri. Detay Yayıncılık. Ankara.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1.Saldamlı, A. & Can, İ.I. (2019). Bilimsel araştırma ve sunum teknikleri. Detay Yayıncılık. Ankara.
YK2 - Daşdemir, İ. (2019), Bilimsel araştırma yöntemleri. (2. Baskı). Nobel Akademik Yayıncılık. Ankara.
YK3 - Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönergesi
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı öğrencilerin, bilim, bilimsel araştırma, etik ve yayın etiği kavramlarını, bilimsel araştırma yöntemlerini, yayınların kullanımını, araştırma yapmayı, atıf yapmayı, intihal kavramları öğrenmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Bilim ve bilimsel araştırmanın tanımı, bilimsel eserlerde özgünlük meselesi ve bilimsel araştırmaya ilişkin temel kavramlar, bilimsel araştırmada uygulanabilecek yöntemler, basılı yayınların araştırılması
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|
2
|
Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
3
|
Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir.
|
4
|
4
|
Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
5
|
Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
-
|
6
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir.
|
-
|
7
|
Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
10
|
Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir.
|
-
|
11
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
3
|