ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Örnekleme Teknikleri İST507 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Örnekleme tekniklerin temel kavramları tanımlar.
    2-Örnekleme tekniklerini uygular.
    3-Farklı alanlardan örnek verileri kullanarak uygun örnekleme tekniklerini kullanarak hesaplamalar yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2041248
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   190
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,33 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tahmin edicilerin istenen özellikleri, Örnekleme Teknikleri K1, Bölüm 1
    2 Basit Rasgele Örnekleme K1, Bölüm 2
    3 Tabakalı Rasgele Örnekleme K1, Bölüm 3
    4 Sistematik Örnekleme K1, Bölüm 4
    5 Oransal Tahminler K1, Bölüm 5
    6 Sistematik örnekleme yöntemi K1, Bölüm 6
    7 Örnekleme yöntemleri ile karşılaştırılması K1, Bölüm 7
    8 Örnekleme seçimi K1, Bölüm 8
    9 Küme Örneklemesi ve Küme örneklemesinde belli özelliğe sahip birimlerin tahmini K1, Bölüm 9
    10 İki Aşamalı Örnekleme-1 K1, Bölüm 10
    11 İki Aşamalı Örnekleme-2 K1, Bölüm 11
    12 Küme büyüklükleri farklı eşit ve farklı iken iki aşamalı örnekleme K1, Bölüm 12
    13 Ardışık Örnekleme-1 K1, Bölüm 13
    14 Ardışık Örnekleme-2 K1, Bölüm 14
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Tolga ZAMAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1 - Çıngı, H. (1994). Örnekleme Kuramı, Ankara: Hacettepe Üniversitesi Fen Fakültesi Basımevi, Ankara.
    Yardımcı Kitap YK1. Yamane, T. (2001). Temel Örnekleme Yöntemleri,(Çev). Esin, MA Bakır, C. Aydın, E. Gurbuzsel (İstanbul: Literatur Yayınlar). YK2. Thompson, S. K. (2012). Sampling (Vol. 755). John Wiley & Sons. YK3. Wu, C., & Thompson, M. E. (2020). Sampling theory and practice. Cham: Springer International Publishing. YK4. Murthy, M. N. (1967). Sampling theory and methods. Sampling theory and methods.
    Dersin Amacı Örnekleme kavramları mantığını anlamak ve örnekleme yöntemleri öğrenmek
    Dersin İçeriği Anakütleden elde edilemeyen verileri örnekleme yardımıyla analiz sonuclarını elde etmek. Temel örnekleme yöntemleri karşılaştırılma anlatılacak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir. 4
    2 Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. -
    3 Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir. -
    4 Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. 3
    5 Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır. -
    6 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir. -
    7 Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır. -
    8 Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    9 Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. 3
    10 Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir. 2
    11 Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster