Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Regresyon Analizindeki Temel Tanımlar Ve Kavramlar
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Basit Doğrusal Regresyon Modeli
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Model Parametrelerinin Tahmin Edilmesi, En Küçük Kareler Yöntemi, Model Varsayımları
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Hipotez Testleri Ve Güven Aralıkları
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Model Uyum İyiliği Ölçüsü
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
En Küçük Kareler Tahmin Edicilerinin Özellikleri-1
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
En Küçük Kareler Tahmin Edicilerinin Özellikleri-2
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
Çoklu Regresyon Modeli-1
|
K1, Bölüm 8
|
9
|
Çoklu Regresyon Modeli-2
|
K1, Bölüm 9
|
10
|
Çoklu Regresyon Modeli-3
|
K1, Bölüm 10
|
11
|
Kısmi Regresyon Katsayıları-1
|
K1, Bölüm 11
|
12
|
Kısmi Regresyon Katsayıları-2
|
K1, Bölüm 12
|
13
|
Korelasyon ve Kısmi Korelasyonlar-1
|
K1, Bölüm 13
|
14
|
Korelasyon ve Kısmi Korelasyonlar-2
|
K1, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tuba KOÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 - Montgomery, D. C., Peck, E. A., & Vining, G. G. (2021). Introduction to linear regression analysis. John Wiley & Sons.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Seber, G. A., & Lee, A. J. (2012). Linear regression analysis. John Wiley & Sons.
YK2 - Yan, X., & Su, X. (2009). Linear regression analysis: theory and computing. world scientific.
YK3- Lewis-Beck, C., & Lewis-Beck, M. (2015). Applied regression: An introduction (Vol. 22). Sage publications
|
Dersin Amacı
|
Regresyon modelleri konusunda öğrencilere yüksek lisans seviyesinde öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Regresyon analizindeki temel tanımlar ve kavramlar, basit doğrusal regresyon model analizi çoklu regresyon model analizi, kısmi regresyon katsayıları ve kısmi korelasyonlar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|
2
|
Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
3
|
Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir.
|
-
|
4
|
Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
5
|
Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
4
|
6
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir.
|
3
|
7
|
Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
10
|
Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir.
|
-
|
11
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|