Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tolga ZAMAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1 - Bal H., (1985). Optimizasyon Teknikleri, Ankara: Gazi Üniversitesi Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Rao S. S., (1991). Optimization: Theory and application, second edition, Willey.
YK2. Pedregal, P. (2004). Introduction to optimization (Vol. 46). New York: Springer.
YK3 - Ashlock, D. (2006). Evolutionary computation for modeling and optimization (Vol. 571). New York: Springer.
|
Dersin Amacı
|
Optimizasyonun temel kavram ve yaklaşımlarını öğretmek
|
Dersin İçeriği
|
Temel optimizasyon teknikleri hakkında giriş ve temel kavramları öğretmek ve yöntemleri öğreterek güncel hayatta uygulama becerisi kazandırmak
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
4
|
2
|
Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
3
|
Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir.
|
-
|
4
|
Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
5
|
Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
-
|
6
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir.
|
-
|
7
|
Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
10
|
Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir.
|
4
|
11
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
4
|