Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
R programı yükleme ve temel komutlar
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Olasılık ve dağılımlar
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Açıklayıcı istatistikler ve grafikler
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Tek ve iki örneklem testleri
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Regresyon ve korelasyon
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Varyans analizi ve Kruskal-Wallis testi
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
Kontenjans tabloları
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
R programında güç ve örneklem hacmi hesaplama
|
K1, Bölüm 8
|
9
|
R programında ileri veri işleme
|
K1, Bölüm 9
|
10
|
R programında çoklu regresyon
|
K1, Bölüm 10
|
11
|
R programında doğrusal regresyon
|
K1, Bölüm 11
|
12
|
R programında lojistik regresyon
|
K1, Bölüm 12
|
13
|
R programında sağkalım analizi
|
K1, Bölüm 13
|
14
|
R programında Poisson regresyon analizi
|
K1, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Efehan ULAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Matloff, N. (2011). The art of R programming: A tour of statistical software design, No Starch Press.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Hothorn, T., ve Everitt, B. S. (2014). A handbook of statistical analyses using R, CRC press.
YK2. Zuur, A., Ieno, E. N., ve Meesters, E. (2009). A Beginner`s Guide to R, Springer Science ve Business Media.
YK3. Braun, W. J., ve Murdoch, D. J. (2016). A first course in statistical programming with R. Cambridge University Press.
|
Dersin Amacı
|
İstatistiksel analizlerde kullanılan paket programların (R) kullanılması
|
Dersin İçeriği
|
R programının kullanımı, istatistiksel problemlerin R programında çözümü
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|
2
|
Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
3
|
3
|
Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir.
|
-
|
4
|
Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
3
|
5
|
Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
-
|
6
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir.
|
-
|
7
|
Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır.
|
3
|
8
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
1
|
10
|
Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir.
|
2
|
11
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|