Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Küme teorisi
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Olasılık küme fonksiyonu
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Olasılığın bazı özellikleri
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Koşullu olasılık ve bağımsızlık
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Kesikli ve sürekli rassal değişkenler
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Dağılım fonksiyonunun özellikleri
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
Rassal değişkenin beklenen değeri bazı özel beklenen değerler
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
Chebyshev`s eşitsizliği
|
K1, Bölüm 8
|
9
|
Bazı özel kesikli dağılımlar
|
K1, Bölüm 9
|
10
|
Bazı özel sürekli dağılımlar
|
K1, Bölüm 10
|
11
|
İki rassal değişkenin dağılım
|
K1, Bölüm 11
|
12
|
Koşullu dağılımlar
|
K1, Bölüm 12
|
13
|
Koşullu beklenen değer
|
K1, Bölüm 13
|
14
|
Kovaryans ve korelasyon katsayısı ve bağımsız rassal değişkenler
|
K1, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tuba KOÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Wackerly, D., Mendenhall, W., & Scheaffer, R. L. (2014). Mathematical statistics with applications. Cengage Learning
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Ramachandran, K. M., & Tsokos, C. P. (2020). Mathematical statistics with applications in R. Academic Press.
YK2. Devore, J. L., Berk, K. N., & Carlton, M. A. (2012). Modern mathematical statistics with applications (Vol. 285). New York: Springer.
|
Dersin Amacı
|
Temel Olasılık kurallarını öğrenme.
|
Dersin İçeriği
|
Kümeler ve örnek uzay ilişkisini kurmayı öğretmek. Olasılık aksiyom ve kurallarını kullanarak bir olayın olasılığını hesaplayabilmeyi öğretmek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|
2
|
Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
3
|
Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir.
|
3
|
4
|
Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
5
|
Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
3
|
6
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir.
|
-
|
7
|
Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
10
|
Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir.
|
-
|
11
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
3
|