Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Matris ve vektörlerin türevleri
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Tesadüfi vektörler
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Matrisler-ortalama vektörleri
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Kovaryans matrisleri
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Tesadüfi vektörlerin doğrusal fonksiyonları
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Çok değişkenli normal dağılım
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
Moment üreten fonksiyonu
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
Karesel formların dağılımı
|
K2, Bölüm 1
|
9
|
Ortalama ve varyanslar
|
K2, Bölüm 2
|
10
|
Çoklu doğrusal regresyon modeli parametre tahminleri
|
K2, Bölüm 3
|
11
|
En küçük kareler tahmini
|
K2, Bölüm 4
|
12
|
Çoklu doğrusal regresyonda hipotez testleri
|
K2, Bölüm 5
|
13
|
En çok olabilirlik tahmini
|
K2, Bölüm 6
|
14
|
Genelleştirilmiş en küçük kareler tahmini
|
K2, Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Efehan ULAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Searle, S. R., & Gruber, M. H. (2016). Linear models. John Wiley & Sons.
K2. Faraway, J. J. (2004). Linear models with R. Chapman and Hall/CRC
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. McCullagh, P., & Nelder, J. A. (2019). Generalized linear models. Routledge.
YK2 Agresti, A. (2015). Foundations of linear and generalized linear models. John Wiley & Sons.
|
Dersin Amacı
|
Lineer modellerinde uygulamalı istatistik bilim dalındaki yerini tanımlar
|
Dersin İçeriği
|
Rasgele değişkeni tanımlar. Matris işlemlerinde hesaplamalar yapar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
4
|
2
|
Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
3
|
Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir.
|
-
|
4
|
Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
3
|
5
|
Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
-
|
6
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir.
|
2
|
7
|
Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır.
|
-
|
8
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
3
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
10
|
Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir.
|
-
|
11
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|