ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Hipotez Testleri iST518 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Hipotez testi probleminin temel kavramlarını tanımlar.
    2-Basit hipotezler için en güçlü test fonksiyonunu analiz eder
    3-Karmaşık hipotezler için en güçlü test fonksiyonunu ederek istatistiksel hesaplamalar yapar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler2041248
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011212
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5011818
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   190
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     6,33 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İstatistiksel Uzayların temel özellikleri K1, Bölüm 1
    2 İstatistiksel uzaylarda ölçüm K1, Bölüm 2
    3 Olasılık dağılımları ailesi denklik ve bölünebilme K1, Bölüm 3
    4 Koşullu olasılık ve yeterli istatistik K1, Bölüm 4
    5 İstatistik ve rastgele değişkenler K1, Bölüm 5
    6 Koşullu olasılık K1, Bölüm 6
    7 Yeterli istatistikler K1, Bölüm 7
    8 Üstel ailesi ve tamlık K2, Bölüm 1
    9 İstatistiksel uzaya dayanan Tahmin Yöntemleri K2, Bölüm 2
    10 Moment Tahmin ve Medyan Tahmini K2, Bölüm 3
    11 En çok Olabilirlik tahmin edicileri K2, Bölüm 4
    12 Tahmin edicilerin kalitesi K2, Bölüm 5
    13 Tahmin edicilerin karşılaştırılması K2, Bölüm 6
    14 Kitle dağılım fonksiyonu için parametrik olmayan en çok olabilirlik tahmini K2, Bölüm 7
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Haydar KOÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Edgington, E & Onghena, P. (2007). Randomization Tests. 4th Ed. London: Chapman and Hall. K2. Wellek, S. (2010). Testing Statistical Hypotheses of Equivalence and Noninferiority. 2nd Ed. London: Chapman and Hall
    Yardımcı Kitap YK1. Shi, N.Z. & Tao, J. (2008). Statistical Hypotesis Testing: Theory and Methods. London: World Scientifc Publishing Co. YK2. Mielke, P.W & Berry, K.J. (2007). Permütation Methods: A Distance Function Approach. 2rd. Ed. NY: Springer.
    Dersin Amacı İstatistiksel hipotez ve istatistiksel hipotez testi kavramlarını tanımlar
    Dersin İçeriği Hipotez testi probleminin temel kavramlarını tanımlar. Basit hipotezler için en güçlü test fonksiyonunu elde ederek istatistiksel hesaplamalar yapar.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir. -
    2 Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. -
    3 Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir. -
    4 Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır. -
    5 Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır. 3
    6 Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir. 2
    7 Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır. 3
    8 Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir. -
    9 Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. -
    10 Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir. 3
    11 Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster