Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İstatistiksel Uzayların temel özellikleri
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
İstatistiksel uzaylarda ölçüm
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Olasılık dağılımları ailesi denklik ve bölünebilme
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Koşullu olasılık ve yeterli istatistik
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
İstatistik ve rastgele değişkenler
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
Koşullu olasılık
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
Yeterli istatistikler
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
Üstel ailesi ve tamlık
|
K2, Bölüm 1
|
9
|
İstatistiksel uzaya dayanan Tahmin Yöntemleri
|
K2, Bölüm 2
|
10
|
Moment Tahmin ve Medyan Tahmini
|
K2, Bölüm 3
|
11
|
En çok Olabilirlik tahmin edicileri
|
K2, Bölüm 4
|
12
|
Tahmin edicilerin kalitesi
|
K2, Bölüm 5
|
13
|
Tahmin edicilerin karşılaştırılması
|
K2, Bölüm 6
|
14
|
Kitle dağılım fonksiyonu için parametrik olmayan en çok olabilirlik tahmini
|
K2, Bölüm 7
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Haydar KOÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Edgington, E & Onghena, P. (2007). Randomization Tests. 4th Ed. London: Chapman and Hall.
K2. Wellek, S. (2010). Testing Statistical Hypotheses of Equivalence and Noninferiority. 2nd Ed. London: Chapman and Hall
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Shi, N.Z. & Tao, J. (2008). Statistical Hypotesis Testing: Theory and Methods. London: World Scientifc Publishing Co.
YK2. Mielke, P.W & Berry, K.J. (2007). Permütation Methods: A Distance Function Approach. 2rd. Ed. NY: Springer.
|
Dersin Amacı
|
İstatistiksel hipotez ve istatistiksel hipotez testi kavramlarını tanımlar
|
Dersin İçeriği
|
Hipotez testi probleminin temel kavramlarını tanımlar. Basit hipotezler için en güçlü test fonksiyonunu elde ederek istatistiksel hesaplamalar yapar.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|
2
|
Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
3
|
Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir.
|
-
|
4
|
Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
5
|
Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
3
|
6
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir.
|
2
|
7
|
Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır.
|
3
|
8
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
-
|
10
|
Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir.
|
3
|
11
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|