Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Haydar KOÇ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Le, C. T., & Eberly, L. E. (2016). Introductory biostatistics. John Wiley & Sons.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Gerstman, B. B. (2014). Basic biostatistics. Jones & Bartlett Learning, LLC.
YK2. Antonisamy, B., Premkumar, P. S., & Christopher, S. (2017). Principles and Practice of Biostatistics-E-book. Elsevier Health Sciences.
|
Dersin Amacı
|
Biyoistatistik alanında kullanılan çeşitli istatiski testler hakkında bilgi vermek. Elde edilen verilerin analizlerine ilişkin uygun istatistiki analiz yöntemleri hakkında bilgi vermek.
|
Dersin İçeriği
|
Temel kavramlar, verilerin kullanıma sunulmasıı ve çeşitli biyoistatistik test çalışmaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
3
|
2
|
Lisans düzeyinde öğrenilen bilgi düzeyini geliştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar.
|
-
|
3
|
Alan ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçlar kalite süreçlerini kapsamında değerlendirir.
|
-
|
4
|
Özümsenen bilgi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler arası çalışmalarda kullanır.
|
-
|
5
|
Kuramsal ve uygulamalı bilgiler, edinilen uzmanlık düzeyinde kullanır.
|
-
|
6
|
Toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri göz önünde bulundurarak, alanla ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında denetler ve bu değerleri öğretir.
|
3
|
7
|
Bilişim ve iletişim teknolojileri, alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte ileri düzeyde kullanır.
|
3
|
8
|
Alanı ile ilgili karşılaşılan ve kestirilemeyen karmaşık problemlerin çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar bulur ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
|
-
|
9
|
Alanındaki güncel gelişmeler ve kendi çalışmaları, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, alanındaki ve alan dışındaki gruplara sistemli biçimde yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır.
|
2
|
10
|
Alanla ilgili problemlerin çözümünü gerektiren ortamlarda sorumluluk alır ve yön gösterir.
|
-
|
11
|
Edinilen uzmanlık düzeyindeki bilgi ve beceriler eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenme sürecini yönlendirir.
|
-
|